Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Beddenbranche Marktmonitor Duitsland geeft inzicht in interesses consument

De Beddenbranche Marktmonitor Duitsland 2024 biedt inzicht in de oriëntatie en interesse van de Duitse consument met betrekking tot bedden, de marktposities van de belangrijkste aanbieders (merken, winkelformules, organisaties en verkoopplatformen) per productcategorie en de ontwikkelingen daarvan in de afgelopen vier jaar. Daarnaast worden prognoses geschetst voor het komende jaar met behulp van intelligente extrapolatie.

Het onderzoeksrapport bevat een schat aan marktinformatie over de Duitse markt voor bedden en matrassen en is uitermate nuttig en interessant voor de afdelingen algemeen management, marketing en productontwikkeling van toeleveranciers in de beddenbranche en branche gerelateerde organisaties die in Duitsland actief zijn of daar activiteiten willen ontwikkelen.


Een bed van het Duitse bedrijf RUF | Betten. Foto ter illustratie.

Middels een analyse van Google big data over de afgelopen vier jaar (2020 t/m 2023) is de online consideration-fase van de customer journey in beeld gebracht (interesse en afweging). Waar zoekt men naar op het gebied van bedden? Welke trends zijn er in het zoekvolume en wanneer zoekt men? Naar welke soorten bedden, bedbodems, matrassen en productkenmerken wordt er gezocht en wat zijn de verschuivingen in de markt? In de analyse is tevens het zoekvolume van aanbieders op het gebied van bedden algemeen, bedbodems, matrassen en boxsprings in kaart gebracht (merken, winkelformules, organisaties en verkoopplatformen).

Het onderzoeksrapport bestaat uit vijf hoofdstukken, te weten bedden algemeen, bodems, matrassen, boxsprings en onderzoek verantwoording.

De ontwikkelingen en trends zijn over de afgelopen vier jaar in kaart gebracht. Hierdoor biedt het onderzoeksrapport een helder inzicht in de gevolgen van de corona crisis voor de markt voor bedden en matrassen. Maar ook de actuele ontwikkelingen als gevolg van de economische situatie zijn in het onderzoeksrapport helder in beeld gebracht.

Omdat de consument internet meer en meer gebruikt in de oriëntatiefase, bieden statistieken over zoekvolumes inzicht in actuele ontwikkelingen van consumentenbehoeften. Het meten en monitoren van het online zoekverkeer levert objectieve informatie over waar de consument in is geïnteresseerd, naar zoekt en welke behoefte men heeft. Het zoekvolume levert concrete informatie over de (veranderende) consumentenbehoefte en marktverhoudingen tussen aanbieders (merken, winkelformules, organisaties en verkoopplatformen).

In de Beddenbranche Marktmonitor Duitsland 2024 wordt tevens ingezoomd op aanbieders van bedden, bedbodems, matrassen en boxsprings. Hierbij worden diverse analyses getoond over merken, winkelformules, organisaties en verkoopplatformen. Het lijkt misschien verwarrend dat deze met elkaar worden vergeleken en in één overzicht zijn opgenomen, maar dit is een bewuste keuze. Hierdoor wordt namelijk ook direct inzichtelijk welke rol merken, winkelformules, organisaties en verkoopplatformen ten opzichte van elkaar spelen bij de oriëntatie van de consument op bedden bedbodems, matrassen en boxsprings.

Het onderzoeksrapport biedt harde informatie over de ontwikkeling van voorkeuren en behoeften van de consument en de marktverhoudingen. Het rapport geeft duiding aan de trends en ontwikkelingen in het zoekvolume over de afgelopen vier jaar en specifiek over de ontwikkelingen sinds de corona pandemie en de huidige economische situatie. De analyses zijn uitgevoerd op ruim 404 miljoen Duitstalige zoekopdrachten in Duitsland en meer dan 20.000 verschillende zoektermen. Met deze data-volumes zijn zeer betrouwbare trends, ontwikkelingen en marktverhoudingen te duiden.

Je krijgt onder meer inzicht in de ontwikkeling van de populariteit van de verschillende soorten bedden en matrassen en belangrijke productkenmerken, zoals soorten, maten, kleuren, materiaalsoorten en productopties. Ook krijg je inzicht in de ontwikkeling van de prijsgevoeligheid. Daarnaast toont het onderzoeksrapport, naast een compleet overzicht van de meer dan 120 meest gezochte merken, winkelformules, organisaties en verkoopplatforms, de jaarlijkse top-10 van meest gezochte aanbieders op het gebied van de verschillende onderscheiden productgroepen.

Het onderzoeksrapport verschijnt, afhankelijk van de marktvraag, eens in de paar jaar. Het onderzoeksrapport telt 87 pagina’s op A4-formaat en is in kleurendruk en Nederlandstalig uitgevoerd. Standaard wordt het onderzoeksrapport als beveiligd PDF-document geleverd. Een hard copy exemplaar van de marktmonitor is tegen een meerprijs mee te bestellen. Via de knop links in bovenstaande afbeelding kan je het inhoudsoverzicht raadplegen. Naast deze editie over Duitsland zijn er tevens versies verkrijgbaar over de Nederlandse markt en de Belgische markt.

Bron: Beddenbranche Marktmonitor Duitsland 2024

Meer informatie:
Van Es Marketing Services – marktdata.nl
Willem de Clercqstraat 53
7604 AR Almelo
tel 0546 45 66 62
info@marktdata.nl
www.marktdata.nl

Publicatiedatum: