Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Stefan Moriau van Scapa Home:

''Wij zijn op zoek naar Nederlandse partners in het high-end prijssegment''

Scapa Home is een Belgisch, Antwerps design- en lifestylemerk dat 25 jaar geleden is opgericht door Arlette van Oost. Het label is ontstaan als een submerk van Scapa Fashion, met een rijk erfgoed in hoogwaardig textiel. Het merk staat voor eigentijds design en heeft twee winkels, in Antwerpen en Knokke.


Stefan Moriau met collega in de showroom te Brasschaat.

Europa
Stefan Moriau, sales en marketing consultant bij Scapa Home, laat met gepaste trots de prachtige showroom zien, dat verscholen ligt in de bossen van Brasschaat. Zelfs de paarden, bekend van het Scapa Sports polo team, staan er gestald in de authentieke stallen. Het textiel valt direct op, dat als een warme deken overal terugkomt in de showroom. ''De driver achter ons merk is het textiel, waar Scapa mee is begonnen in de fashion. Dit is doorgetrokken in het interieur en kenmerkt zich door het gebruik van natuurlijke materialen en tijdloze, sfeervolle producten.''

De gehele collectie wordt in Europa gefabriceerd. ''Al het textiel komt uit België, dat gemaakt wordt in ambachtelijke weverijen. Deze worden exclusief voor Scapa Home geweven.'' Naast indoor- heeft het Belgische label ook een outdoorcollectie ontwikkeld die het hele jaar door buiten kan staan. De kussencollectie bestaat tevens altijd uit een in- en outdoorcollectie. Elke zes maanden wordt de serie compleet vernieuwd naar de trends van dat moment. De dessins van de fashion tak, wordt zelfs doorgetrokken op het home gedeelte. ''Een print op een trui of blouse, kan dus ook op het kussen gecreëerd worden.''

De producten uit de tijdloze collecties worden ontworpen door Dirk Berrewaerts. ''Wat nieuw is, is dat we zelfstandige ontwerpers gaan aantrekken om nieuwe collecties te maken. Door deze stap willen we de meubelen verfijnen en nieuwe, bredere collecties aanbieden,'' licht Stefan toe.

Op zoek naar partners
Scapa Home richt zich op het high-end segment. ''Wij bedienen een nichemarkt en hebben selectieve distributie punten. Wij richten ons met onze collecties op de high-end decoratieve- en meubelzaken projectinrichters, bedden speciaalzaken en de betere bloemisten.''

Het Belgische interieurmerk wilt haar expansie in Nederland voortzetten en is hierdoor op zoek naar verdelers in het hogere prijssegment. ''Wij zijn op zoek naar partners in Nederland die met ons willen samenwerken. Veel mensen kennen Scapa van het fashion merk, maar we willen meer naamsbekendheid met onze tijdloze designcollecties creëren.'' Interesse in een samenwerking? Neem dan contact op met Stefan Moriau.

Meer informatie:
Scapa Home - Stefan Moriau
smoriau@scapahome.com
www.scapahome.com