Het platform bol neemt afscheid van het laatste gedeelte van haar naam. Waar bol bijna 25 jaar geleden nog duidelijk moest maken dat het een online winkel was, is dat inmiddels niet meer nodig. Ook de huisstijl krijgt een opfrisbeurt, met meer speelse vormgeving en kleurgebruik. Bol is een afkorting van Bertelsmann On-Line, dat in 1999 met de online verkoop in Nederland begon.
De eerste campagne in de nieuwe stijl is de wonen-campagne die sinds begin oktober is te zien. De merkupdate wordt de komende jaren geleidelijk doorgevoerd in alle uitingen. De oude visuele stijl zal ook nog regelmatig te zien zijn, bijvoorbeeld op verpakkingen, omdat die niet zomaar worden weggegooid.
Boukje Taphoorn, Chief Marketing & Sustainability Officer bij bol: "We zijn inmiddels zoveel meer dan een website, ook een app en daarnaast actief op sociale mediakanalen. We voelen ons meer bol dan bol.com. En belangrijker nog, klanten noemen ons al zo. Het wordt al informeel gebruikt, wij maken het nu officieel."
Niet alleen de merknaam verandert, ook de visuele stijl is subtiel aangepast. Dit is onder andere terug te zien in meer speelsheid in de typografie, fotografie en een uitbreiding in het kleurgebruik. Het herkenbare blauw van bol blijft. Klanten zien de nieuwe huisstijl onder ander terug in de app, op de website, in campagnes, op de cadeaukaart en op verpakkingen.
Meer informatie:
bol
www.bol.com

Abonneren
Vacatures
- Accountmanager Oost Nederland | Cedeko
- Marketeer - vakevents InCoDa & Trendz | Easyfairs Nederland
- Filiaalmanager Wilrijk | Plinten en Profielen Centrale
- Sales Manager (M/V) (regio Vlaanderen) | Dutch Wall Decor
- Commercieel Technisch Adviseur | F. Ball and Co. Ltd
- Commercieel administratief medewerker | Cobra Art Company
- Commercieel medewerker buitendienst regio Zuid (M/V) (regio Brussel & Wallonië) | interstil Benelux
- Assistant Category Manager | Rogon Products
Weer
bol.com neemt afscheid van de ‘.com’
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-11-30 ING: economie terug naar bescheiden groei
- 2023-11-30 Europees Parlement stemt voor 'recht op reparatie'
- 2023-11-30 Nieuwe cao voor doe-het-zelfmedewerkers
- 2023-11-30 5 procent meer passanten in de winkelstraten
- 2023-11-30 Trends en innovaties op imm cologne 2024
- 2023-11-29 “Nederlandse retailprijzen hoger door inkoopbeperkingen”
- 2023-11-29 Producenten industrie opnieuw minder negatief
- 2023-11-29 ABN Amro: 'Economie kruipt gedurende 2024 voorzichtig uit het dal'
- 2023-11-29 'Weinig reden tot doemdenken over bouwproductie'
- 2023-11-29 Binnenspecialist De Bruin viert 100-jarige jubileum
- 2023-11-29 Ex-Xenos topvrouw aan het roer bij retailketens Leen Bakker en Kwantum
- 2023-11-29 IKEA raakt Chief Digital Officer kwijt aan C&A
- 2023-11-28 "Nederlandse consumenten kopen al drie jaar significant meer dan het jaar ervoor"
- 2023-11-28 ''Wat staat er te gebeuren met de aloude meubelagent?''
- 2023-11-28 'Zo werken webwinkels hard aan het verminderen van het aantal retouren'
- 2023-11-28 Franse retailreus neemt aanbieder van onder andere meubels, decoratie en tuinartikelen over