Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Leen Bakker wint Publieksprijs: ''Ondernemerschap typeert retailer''

De winnaar van de DDMA Customer Data Award 2022 is vandaag bekendgemaakt tijdens een speciale talkshow. Rabobank trok aan het langste eind en wist de felbegeerde hoofdprijs binnen te slepen, ten koste van Leen Bakker en Randstad Groep Nederland. Vattenfall sleepte de nieuwe Data Challenger Award in de wacht. De publiekprijs ging dit jaar naar Leen Bakker waarvoor het studiopubliek en de kijkers live voor konden stemmen.

Winnaar Customer Data Award: Rabobank
Rabobank heeft een centraal klantbeeld gecreëerd waarin klantdata en klantgedrag op individueel niveau is verzameld. Op basis van AI wordt per klant bepaald wat de meest relevante boodschap is uit het portfolio aan (marketing) boodschappen en vervolgens via alle inbound en outbound kanalen beschikbaar gesteld. Volgens de jury illustreert de case een uitdaging waar alle grootbanken voor staan: hoe zorg je voor relevante, persoonlijke en consistente communicatie over alle kanalen heen. Rabobank is er in geslaagd om deze uitdaging te tackelen. De compleetheid en precisie waarmee deze case is uitgevoerd is opvallend, over elk detail is goed nagedacht.

Winnaar Data Challenger Award: Vattenfall
Om klanten te helpen met energie besparen en verduurzamen heeft Vattenfall de Energie App ontwikkeld. Door data en AI in te zetten krijgen klanten inzicht in hun persoonlijke situatie en verbruik en hoe die zich verhoudt tot vergelijkbare klanten. Met relevante tips en projecties hoe de persoonlijke situatie eruitziet na een besparing of investering worden klanten aangemoedigd te verduurzamen. Volgens de jury is de case van Vattenfall actueler dan ooit als gevolg van de energiecrisis waarin we ons bevinden. Vattenfall heeft aangetoond hoe je succesvol data omzet naar inzicht en aanzet tot actie.

Winnaar Publieksprijs: Leen Bakker
Ondernemerschap. Dat typeert volgens de jury waarschijnlijk het beste de aanpak en werkwijze die Leen Bakker in deze customer datacase heeft toegepast. Met oog voor resultaat en focus op wat werkt in een branche die graag klantgerichter wil communiceren, maar waarin ook een sterke offline- en salescultuur heerst, heeft Leen Bakker indrukwekkende stappen gezet.

Matthijs Moeken (Leen Bakker): ‘Het was een fantastische ervaring om bij de uitreiking te zijn en een eer om de case te mogen delen. Dat het een nog grotere eer is dat dit dan beloont wordt met de publieksprijs spreekt natuurlijk voor zich. Uiteraard vooral voor het kleine team dat hun harde werk, bloed, zweet en tranen hiermee in de prijzen ziet vallen. Ook een groot compliment aan ons bureau Merkle om van deze case een succes te maken. Je ziet ons de komende jaren terug met nog mooiere cases.’

Bron: Customer Data Award

Publicatiedatum: