Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Groei van meer dan 50 procent in 13 markten, waaronder vijf in Azië

Emma boekt beste kwartaalomzet ooit

Emma - The Sleep Company zette haar stijging in het derde kwartaal voort en boekte haar beste kwartaal ooit met een omzet van € 211 miljoen - een groei van 44 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Het wereldwijd toonaangevende D2C-slaapmerk genereerde tot nu toe een totale omzet van 595 miljoen euro, wat overeenkomt met een groeipercentage van 36 procent in vergelijking met de eerste drie kwartalen van 2021. Op basis van deze resultaten blijft Emma voor 2022 een jaaromzet van meer dan 800 miljoen euro voorspellen. Dat zou het vijfde jaar op rij zijn dat het bedrijf winstgevend is en gestaag groeit. 

Op de Web Summit in Lissabon heeft Dr. Dennis Schmoltzi, CEO en mede-oprichter van Emma – The Sleep Company: “Het derde kwartaal overtrof onze verwachtingen, ons beste ooit. De verkoopprognose voor het hele jaar is buitengewoon bemoedigend. Ondanks het uitdagende economische klimaat, waar het volume in onze branche met ongeveer 30 procent is gedaald en bekende merken faillissement hebben aangevraagd, blijven we groeien, records breken, ons portfolio uitbreiden en ons bedrijfsmodel verfijnen.”

Omzetgroei van meer dan 50 procent in 13 markten, waaronder vijf in Azië
Emma is actief in meer dan 30 markten en bleef in het derde kwartaal wereldwijd sterk groeien. In 13 landen werd een omzetgroei van meer dan 50 procent geregistreerd. In Europa was dit het geval in Oostenrijk, Nederland, Italië en Zweden. In Amerika groeide de omzet met meer dan 50 procent in vier markten: Mexico, Canada, Chili en Colombia. Azië was een bijzonder lichtpuntje voor Emma, ​​met China, Japan, Zuid-Korea, Taiwan en de Filippijnen die allemaal een omzetgroei van meer dan 50 procent rapporteerden.

"We groeien niet alleen in de nieuwe markten, maar ook in die waar Emma vanaf het begin aanwezig is geweest", zegt Manuel Mueller, CEO en mede-oprichter van Emma - The Sleep Company. “Dit is het resultaat van onze toewijding aan innovatie en het uitbreiden van ons productportfolio. Op deze manier blijven we een relevante speler en kunnen we inspelen op de behoeften van de individuele markten”, aldus Müller. 

Meer informatie;
Emma - The Sleep Company
www.emma-sleep.nl

Publicatiedatum: