Jaap van den Broek van Beter Bed:

"Lagere exit rates en hogere conversies door snellere checkout"

DDMA , een branchevereniging voor datagedreven marketing, sales en service, maakte gisteren de winnaars van de DDMA Dutch CRO Awards 2022 bekend. Beter Bed won de award in de categorie conversie. "De aanhouder wint," dat zei de jury: “Beter Bed laat goed zien dat het écht oplossen van een klantprobleem lastig kan zijn en tijd kost. Beter Bed overtrof hiermee andere genomineerden ‘Lobbes’ en ‘RTL Nederland’. “Dankzij verschillende A/B testen wisten we de checkout sneller te laten verlopen met als gevolg lagere exit rates en hogere conversies”, zegt een trotse Jaap van den Broek, Lead Conversion Rate Optimisation (CRO) bij Beter Bed.


Vlnr: Melanie van Os, Jaap van den Broek, Jasper Logtens, René van Vuuren.

Juryleden Martin van Kranenburg (van het boek ‘Schrijven voor het Brein’) en Jorden Lentze (Booking.com) benadrukten het belang van CRO tijdens het event: “CRO wordt steeds groter, wat ook is terug te zien is aan het aantal ingezonden cases en bezoekers van het evenement. Daarnaast wordt conversie-optimalisatie in alle lagen van de onderneming serieuzer genomen. De voorwaarden voor CRO-succes zijn: (1) betrokkenheid van het management, (2) betere samenwerking tussen verschillende afdelingen, (3) CRO is geen sprint, maar een doordacht proces en werkwijze.”

Ook bij de case van Beter Bed is CRO steeds meer erkend binnen álle lagen van de organisatie. Beter Bed heeft de inzichten uit kwalitatief onderzoek omgezet in diverse A/B-testen. Hiervan zijn zes testen uitgevoerd, waarbij iedere vervolgtest is doorontwikkeld op basis van eerdere opgedane learnings om het resultaat te versterken. Hiermee wist de slaapspecialist de laatste stap van het bestelproces vlotter te laten verlopen, met als gevolg lagere exit rates, hogere conversies en betere klantervaringen. Volgens de jury laat Beter Bed goed zien dat het écht oplossen van een klantprobleem lastig kan zijn en tijd kost. De case is een goed voorbeeld van hoe een lange termijn data gedreven visie helpt om door experimenteren de bedrijfsresultaten positief te beïnvloeden.

Meer informatie:
Beter Bed
www.beterbed.nl


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven