Tweewieler.nl stelt Van Zoggel Wonen als voorbeeld hoe je als eigenaar van een tweewielerzaak kunt leren van andere branches. 'Aan de onderkant van de markt moeten ze opboksen tegen discounters die ‘hun producten’ verkopen. Aan de bovenkant van de markt concurreren met het advies van interieurdesigners. Hoe tackle je die concurrentie? Van Zoggel Wonen transformeerde van een productverkoper naar een aanbieder van een totaaloplossing', meldt het tweewielernieuwsplatform.
Esther & John Brugmans met hun collega's. FOTO VAN ZOGGEL
"We zagen dat de branche vooral naar de inkoop keek, terwijl je van de klantvraag moet uitgaan. Daarop moet je je assortiment baseren. Zowel klanten die binnenstappen voor advies als voor het willen kopen van een product in een fijne winkel. Daarvoor moet je als retailer collecties brengen die trends overstijgen. Als club gaan we van productspecialist naar een totaalconcept van woonprofessionals", meldt een woordvoerder van Home Made By, de organisatie achter Van Zoggel Wonen.
Lees hier het hele artikel (wel ff een account aanmaken).