Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Persoonsgegevens van klanten en personeel gelekt'

Woonwinkelketen getroffen door cyberaanval

Vorige week, maandag 1 augustus, is een grote woonwinkelketen getroffen door een cyberaanval. Het gaat om een ransomware-aanval, waarbij computerbestanden versleuteld worden. De winkelketen meldt dat 'een aantal persoonsgegevens van meerdere klanten en personeel gelekt zijn.' Momenteel wordt er onderzoek gedaan naar de cyberaanval, zodat de IT-systemen op een veilige manier heropstart kunnen worden. Dat meldt RetailTrends.


De nieuwe collectie Ceylon.

Het Belgische bedrijf Casa, dat onder andere decoratieve artikelen, huishoudtextiel en interieurmeubelen verkoopt, is slachtoffer van de aanval. Alle vestigingen en de webshop zijn gewoon open. Wel worden bestellingen 'met enige vertraging' thuisbezorgd.

Klanten hoeven niet bang te zijn dat hun betaal- en bankgegevens nu op straat liggen. Casa geeft aan dat dit via een externe provider wordt verwerkt. Er moet eerder gedacht worden aan naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer en klantennummer.

Bron: RetailTrends

Publicatiedatum: