Doe-het-zelfmarkten beter dan vóór corona

De bouwketens van Intergamma, het moederbedrijf achter Karwei en Gamma, hebben vorig jaar ondanks alle coronamaatregelen meer verkocht dan voor de coronacrisis. In totaal zette Intergamma 1,4 miljard euro om in 2021. Dit bedrag lag 10 miljoen euro hoger dan 2019, toen er nog geen last was van het coronavirus.


Foto: Karwei.

"De ervaring die we in 2020 met winkelen op afspraak, click-and-collect en online bestellingen hebben opgedaan, hebben we in het afgelopen jaar kunnen inzetten om een belangrijk deel van het omzetverlies in de winkels te kunnen compenseren", zegt CEO Harm-Jan Stoter.

Echter houdt
Stoter er rekening mee dat de komende jaren wel een anders kunnen verlopen. Door het lage consumentenvertrouwen, de torenhoge inflatie en de voortdurende oorlog in Oekraïne, verwacht de topman dat consumenten grote uitgaven zullen uitstellen.  

Bron: NU.nl


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven