Vorige week maakte Recticel de kwartaalcijfers bekend. Opvallend is dat de isolatiespeler aangeeft haar omzet te willen verdubbelen. Het doel is om dit rond 2025 te verwezenlijken. Vorig jaar kwam de omzet neet op 390 miljoen euro. Het management verwacht dat 780 miljoen euro haalbaar is doordat de vraagt naar isolatie zich doorzet.
Overname van € 164,3 miljoen
Recticel heeft een deel van haar contanten geïnvesteerd. Zo heeft het bedrijf onder leiding van Olivier Chapelle de overname van Trimo afgerond. Dit Sloveense bedrijf is gespecialiseerd in geïsoleerde panelen. De overname heeft in totaal 164,3 miljoen euro gekost.
Olivier Chapelle (Chief Executive Officer): "De overname van Trimo is duidelijk een nieuwe belangrijke mijlpaal in de strategische heroriëntatie van Recticel's portfolio om een pure isolatiespeler te worden. Daarenboven ben ik zeer tevreden dat de afronding van de transactie zeer snel en vlot is verlopen.
Trimo richt zich voornamelijk op de industriële en commerciële bouwsegmenten en zal niet alleen een aanvulling vormen op onze huidige activiteiten op het gebied van isolatieplaten, maar zal ook onze geografische aanwezigheid op de Centraal- en Zuidoost-Europese markt uitbreiden."
Meer informatie:
Recticel
www.recticel.com