Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Beter Bed Holding deelt duurzaamheidsstrategie

Beter Bed Holding N.V. (BBH) presenteert haar nieuwe duurzaamheidsstrategie. De slaapspecialist zal tegelijk met de publicatie van de halfjaar- en jaarcijfers updates gaan delen over de voortgang van deze implementatie waarbij in de jaarrekening de prestaties aan de hand van een vernieuwde scorecard zullen worden gecommuniceerd. Tegelijkertijd met de publicatie van de duurzaamheidsstrategie implementeert Beter Bed Holding ook een aantal circulaire product initiatieven. Duurzaamheid is een integraal onderdeel van de dit jaar gepresenteerde strategie waarin het verbeteren van slaap voor consumenten centraal staat. Daarnaast zet Beter Bed Holding forse stappen op het uitrollen van de verduurzaming van het assortiment en de operaties binnen de groep.



Beter Bed is sinds de jaren ‘80 de eerste landelijke slaapspecialist in Nederland en is, mede door de jarenlange ervaring, bewust van de trends in de samenleving, de behoeftes en wensen van consumenten en het belang van slaap ten behoeve van een 'Beter Leven'. Als marktleider in het slaapdomein wil Beter Bed Holding graag een voorbeeld zijn in het verduurzamen van de producten en de bedrijfsvoering. Dit is uitstekend te combineren met het verbeteren en objectiveren van; het slaapadvies met behulp van technologie, het ontwikkelen van nieuwe business modellen zoals Leazzzy waarin al die componenten worden gecombineerd en het zorgdragen voor het welzijn van partners en medewerkers die in onze keten participeren.

“Na uitvoerig onderzoek onder klanten, medewerkers, leveranciers en  partners, waaronder externe specialisten,  hebben we onze duurzaamheidsstrategie gestructureerd in drie aandachtgebieden; onze belofte, mens en product", vertelt Jaap Westland, programmamanager duurzaamheid en innovatie.

Onze Belofte
Iedereen de beste slaapkwaliteit bieden om de algehele gezondheid en het  welzijn van mensen te verbeteren door innovatieve oplossingen aan te bieden en duurzame keuzes voor onze klanten en voor onszelf te stimuleren.

Mens
Maatschappelijke impact leveren door de veiligheid en het welzijn van onze medewerkers en onze partners in de keten te waarborgen, hen de beste werkplek te bieden en samen te werken om onze normen en doelstellingen te realiseren.

Product
De impact op het milieu minimaliseren door in samenwerking met onze leveranciers gebruik te maken van duurzame materialen om hergebruik en recycling van producten en verpakkingen te realiseren waarmee we de transitie naar een meer circulaire productpropositie inzetten.

“Dit is geen overbodige luxe”, vertelt Jaap Westland. “Er is nog steeds veel werk aan de winkel. Zo worden in Nederland jaarlijks 1,6 miljoen matrassen afgedankt. Wij willen voorkomen dat deze matrassen in de verbrandingsoven belanden. Daarom zetten we in op ‘groen’, met de ambitie dat tegen 2028 driekwart van alle matrassen wordt gerecycled. Om dat te bereiken, hebben we de krachten gebundeld met Matras Recyling Nederland. Met elkaar willen we mensen stimuleren hun oude matras in te leveren bij een gecertificeerd recyclingbedrijf en ervoor zorgen dat zo veel mogelijk matrassen een tweede leven krijgen.”

Meer informatie:
Beter Bed
www.beterbed.nl

Publicatiedatum: