Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vijf bouwstenen moeten Beter Bed leiden naar online omzet van € 100 miljoen

Beter Bed Holding lanceert vijf bouwstenen voor de online strategie. Met deze strategie geeft Beter Bed Holding invulling aan de ambitie om in 2025 een online omzet van minimaal € 100 miljoen te behalen. De online strategie maakt deel uit van een groot aantal initiatieven dat de slaapspecialist de laatste 12 maanden heeft gelanceerd om haar middellange termijn ambities te verwezenlijken. De online strategie is gebaseerd op de volgende pijlers:
- Oprichting digitale organisatie LUNEXT.
- Verdere professionalisering en uitbreiding E-commerceafdeling.
- Oprichting Data & Analyticsafdeling.
- Opening eerste e-distributiecentrum van 11.000 m2 in oktober 2021.
- Verbreding en verdieping online categorieën.



John Kruijssen, CEO Beter Bed Holding: “Onze strategische ambitie is om online te laten groeien naar minimaal € 100 miljoen omzet in 2025. Om dit te faciliteren lanceren wij LUNEXT, een eigen organisatie waarmee specifieke disciplines kunnen worden opgebouwd, digitaal talent kan worden aangetrokken en waar de digitale operatie agile wordt gerund met een scale-up mentaliteit.”

Na een aantal jaren van double digit groei en een nieuwe ambitieuze doelstelling voor 2025 wordt het digitale kanaal steeds belangrijker in de omni-channelstrategie. Met een combinatie van een netwerk van fysieke winkels en een sterke e-commercepropositie maakt Beter Bed Holding volop gebruik van de belangrijkste trends die de toekomst van het slaapdomein dicteren. Investeringen in Tech, Supply Chain en Human Capital stellen de onderneming in staat haar doelstellingen als online speler te behalen.

LUNEXT
Een samenvoeging van de woorden Lunar (maan) en Next (generation/ambition) is een employer brand waaronder alle huidige en toekomstige e-commerceproposities van Beter Bed Holding verder zullen worden ontwikkeld. LUNEXT richt zich op het aantrekken van talent voor Tech, Digital Marketing,
E-commerce en Advanced Analytics rollen. De verwachting is dat het huidige team de komende jaren zal verdubbelen.

E-distributiecentrum
Daarnaast opent Beter Bed Holding een eerste gespecialiseerd e-DC van ruim 11.000 vierkante meter, waarmee zij een belangrijke stap zet in het vergroten van de schaalbaarheid en toekomstbestendigheid van de Supply Chain voor online groei. Het e-DC, dat gevestigd is in Veghel, biedt ruimte voor aanzienlijke assortimentsuitbreiding en biedt de mogelijkheid om aan de binnen 24 uur leverbehoefte van onze klant te voldoen. Het e-DC zal in oktober volledig operationeel zijn.

Om deze ambities vorm te geven wordt Perijn Hoefsloot benoemd tot Director Strategic Business Development. Perijn heeft de afgelopen jaren de E-commerce business binnen Beter Bed Holding vanaf de start succesvol opgebouwd. In deze nieuwe rol blijft Perijn verantwoordelijk voor Marketing en Customer Experience waarbij een belangrijk deel van zijn taak is om strategische projecten te initiëren en leiden ten behoeve van het 2025 groeiplan. Thijs Nootenboom wordt benoemd tot Directeur E-commerce. Thijs heeft uitgebreide ervaring in Marketing, Business Development, Data Analytics en het ontwikkelen van e-commerce bij diverse retailorganisaties in food en non-food.

Meer informatie:
Beter Bed
www.beterbed.nl 

Publicatiedatum: