Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Metamorfose voor Beter Bed: "Van retteketet-clown naar Peter de Beter Bed-weter"

Beter Bed start dit najaar met een nieuwe campagne, in lijn met de onlangs geïntroduceerde merkpositionering ‘Beter Bed, Beter Slapen, Beter Leven.’ Een sturend motto als vertrekpunt voor de hele organisatie, waarmee de marktleider zichzelf nog sterker neerzet als A-merk en betrouwbare slaapadviseur met kennis van zaken.



In de campagne, tot stand gekomen in samenwerking met reclamebureau Joe Public, is een belangrijke rol weggelegd voor een terugkerend karakter: Peter de Beter Bed-weter. Een type dat iedereen wel kent: staat graag in het centrum van de aandacht en weet elk gesprek rap z’n favoriete onderwerp te brengen. In het geval van Peter is dat beter slapen. Peter (gespeeld door Arnoud Bos, onder meer bekend uit De Luizenmoeder) geeft familie, buren en kennissen gevraagd en vooral ongevraagd advies over slaapbehoeften en -problemen, matrassen, bedden en slaapkamers. Z’n standaard opening: Dat kan beter.

Nu weet Peter het ook écht beter: de oplossing heeft hij namelijk altijd rechtstreeks van Beter Bed. Sterker nog, hij papegaait de adviezen van de slaapadviseurs en -monteurs van Beter Bed letterlijk na, struint de Beter Bed- website en het YouTube-kanaal af op zoek naar weetjes en aanbiedingen en gaat dan zelf met de eer strijken. Het is inderdaad nogal een betweter, die Peter. Maar toch kun je moeilijk kwaad op ‘m worden. Dat blijkt ook uit de mildironische toon waarmee Beter Bed de voice-over Alix Adams z’n bijdehante, maar ook aandoenlijke gedrag van commentaar voorziet. Peter mag dan met andermans veren pronken, hij bedoelt het goed. En Beter Bed houdt er uiteindelijk nieuwe, tevreden klanten aan over.

Nieuwsplatform Marketing Tribune had een interview met het marketing achter de commercial. Een van de vragen was: "wat zie je als marketeer de grootste uitdaging voor je merk en waarom?"

‘Haha, wat ons betreft is de eerste grote uitdaging om ervoor te zorgen dat niemand meer denkt aan onze slogan van weleer. Waarom? Het heeft ons veel gebracht, maar het beeld wat mensen van Beter Bed uit die tijd hebben klopt allang niet meer. Wat ons betreft zijn we die fase letterlijk ontgroeid. Als we ons marktleiderschap in de beddenbranche kunnen vergroten door slaap-retailer te worden en heel Nederland uitgerust weer een mooie dag tegemoet gaat, zijn wij helemaal tevreden.’  

Vanaf 15 september weet Peter het beter op TV, in actuele social videos, radio (waarbij Peter telkens de voice-over verbetert) en ‘instarters’ (teasende pre-rolls, voorafgaand aan branded content, waarbij Peter interessant doet met tips uit de betreffende videos). Overal en nergens werpt Peter zich op als slaapexpert en hangt de mooie meneer uit met de kennis van Beter Bed. “Zo creëren we een opvallende, herkenbare campagnelijn met een eigen campaign property, vol branding-elementen, die relevant is voor onze service en door uit het leven gegrepen situaties zorgt voor een glimlach. En natuurlijk dat mensen beter slapen en leven”, zegt Perijn Hoefsloot, directeur Directeur Marketing & Customer Experience.

Lees hier het volledige interview.

Meer informatie:
Beter Bed
www.beterbed.nl 

Publicatiedatum: