Eigenaar van Laminaatenparket.nl heeft ambitie en kijkt vooruit

"Grootste uitdaging is het vinden van 32 panden op mooie plekken"

Floris Jeurissen, eigenaar van Laminaatenparket.nl, vertelt over de huidige situatie in de vloerenwereld en hoe hij omgaat met de marketing. Onlangs vierden zij nog de bekroning van beste COREtec verkooppunt.



Vanwaar uw passie voor vloerbedekking?

"De vloer is het item wat het meest wordt 'gebruikt' in huis. Hiernaast is het ook het grootste object in je kamer en daarmee samen met de meubels een hele grote sfeerbepaler in huis. Een vloer is het visitekaartje van het huis, door goede service, netjes leggen en tijdig opleveren is de vloer die we plaatsen een gratis stukje marketing die op iedere verjaardag aangekaart kan worden."

Waarop letten klanten bij hun aankoop van vloeren?
"De klant kiest voornamelijk op basis van kleur, formaat en legwijzen van de vloer. Het is aan ons om samen met de klant de juiste kwaliteit te bepalen en het geschikte product te vinden. 
COREtec is in veel gevallen een goede keuze, omdat:

  • De vloer over verschillende basisvloeren gelegd kan worden.
  • Geschikt is voor vloerverwarming.
  • Waterbestendig is.
  • Een hoge krasvastheid heeft.
  • En omdat de vloeren 10DB geluids-gecertificeerd zijn"

Wat zijn  volgens jullie de belangrijke producten en decors binnen het COREtec verhaal?
"De Authentic lijn is een hele mooie toevoeging op het huidige assortiment, omdat het decor en reliëf van de plank samenkomen. Dit is erg mooi met strijklicht en ook bijna niet van een houten plank te onderscheiden. Ook zijn wij erg blij met de herringbone/visgraat collectie! De mooie planken hebben een prachtige neutrale kleur die passen in ieder interieur."

Is marketing belangrijk voor jullie en zo ja, waarom?
"Zeker! In eerste instantie is Laminaatenparket.nl 10 jaar geleden begonnen als webwinkel met een loods waar mensen welkom waren om de producten te komen bekijken. Later kwamen we erachter dat er toch veel vraag was naar fysieke winkels. We merkten dat mensen toch graag de vloer, voor aanschaf, even wilden zien en voelen. Zodoende openden wij onze eerste winkel en nu hebben we inmiddels 7 filialen, verspreid over heel Nederland. Zonder goede marketing, via bijvoorbeeld Facebook, Instagram, e.d. hadden mensen ons niet zo snel gevonden en hadden wij minder snel kunnen groeien dan dat wij nu hebben gedaan."



Spelen vintage en visgraat een hoofdrol in 2020 ? 
"Visgraat- en Hongaarse puntvloeren spelen absoluut de hoofdrol in 2020. Deze twee vloeren geven een prachtig resultaat in een klassiek, maar ook in een modern of Scandinavische interieur! Zelf zijn we op zoek naar wat er hierna komen gaat en denken we ook dat brede lange planken uiteindelijk de vraag van de klant gaat worden." 

"Onder vintage verstaan wij: vloeren met een verouderde look. De vraag is er zeker nog wel, maar we merken dat we steeds meer naar de naturellook gaan. De kleur van bijvoorbeeld een onbewerkte houten plank, gecombineerd met riet, katoenen of linnen gordijnen en veel mooie groene planten in terracotta potten." 

"Fabrikanten stellen alles in het werk om de plaatsing van vloeren te vereenvoudigen. Kliksystemen in alle soorten vloeren zijn daarvan het bewijs. Wat is de toegevoegde waarde van een professional als doe-het-zelvers het allemaal eventueel zelf zouden kunnen? Los van de vraag of ze er überhaupt hun vrije tijd voor willen uittrekken."

"COREtec is een mooi vrijwel foutloos product met een goede klikverbinding en dus voor hele handige mensen zelf te leggen. Wij denken toch dat in alle gevallen een ervaren stoffeerder/parketteur een betere keuze is. Zij beoordelen de basisvloer, meten het vochtpercentage in de vloer en hebben voor alle moeilijke hoekjes een creatieve oplossing."

Is ecologisch tegenwoordig het grote goed?
"Wij merken dat termen als ecologisch en duurzaam in de professionele markt hot topic zijn. Maar ook bij de consument komt steeds vaker de vraag of en welke vloer een duurzame keuze is. Het is steeds belangrijker dat vloeren langer meegaan, zodat er minder afval geproduceerd wordt en de uitstoot van CO2 daalt. De professionele markt streeft steeds meer naar een circulaire markt, waarin producten volledig herbruikt kunnen worden."

Wat vindt u van de huidige situatie in de vloerenwereld?
"Wij merken dat de klant steeds meer koopt op basis van advies, kundigheid en vertrouwen in plaats van dat zij heel erg letten op de prijs. Dit is voor ons een positieve uitwerking in de markt. Hiernaast merken we dat de klant niet teveel bezig wil zijn met de organisatie en daarom vraagt om het hele pakket, dus de vloer zelf, maar ook de installatie ervan. Wat hierin voor ons en voor de klant belangrijk is: vertrouwen dat afspraken worden nagekomen, het op tijd opleveren en het hebben van nette, aardige en betrouwbare stoffeerders."

Wat zijn volgens jullie de COREtec producten van de toekomst? 
"De COREtec Stone Ceratouch is voor ons en product voor de toekomst. Met dit product kunnen wij ons mengen in een wereld die compleet nieuw voor ons is. Zo kunnen wij concurreren met tegelbedrijven door sneller en efficiënter te werken tegen een lagere kostprijs maar met een betere kwaliteit."

Wat is de toegevoegde waarde van Laminaatenparket.nl  voor de klanten? 
"Wij horen vaak van klanten dat als zij in een van onze winkels komen, zij het gevoel hebben in een warm bad terecht te komen. Het gezellige team, de persoonlijke aandacht voor de klant en het duidelijke advies waarmee de klant met een positief gevoel de deur uitloopt. Ook werken wij met een geautomatiseerd systeem waardoor ons foutpercentage extreem laag is, iets waar wij erg trots op zijn. Tot slot kunnen wij de klant compleet ontzorgen doordat wij het complete plaatje aanbieden, zo haal je bij ons niet alleen je vloer, maar kun je hem gelijk ook door ons laten installeren."



Wat is de grootste uitdaging voor Laminaatenparket.nl in de komende jaren?
"De komende jaren willen wij sterk groeien. De grootste uitdaging voor ons hierin wordt waarschijnlijk het vinden van 32 panden op de mooiste plekken van Nederland en het vinden van leuke mensen, die bij ons passen en het concept kunnen vertalen, zoals wij dat nu doen en altijd willen blijven doen."

Gelooft u in leasing in plaats van het kopen van home & deco producten?
"De jeugd van tegenwoordig is steeds meer gewend te leasen in plaats van te kopen. Daarnaast volgen interieurtrends elkaar steeds sneller op, waardoor onze klanten ook steeds vaker iets aan hun interieur willen veranderen. Dit zijn twee redenen waardoor wij zeker nadenken over een concept, zodat het in de toekomst bij ons mogelijk wordt een vloer te leasen in plaats van te kopen. De producten van COREtec zouden hier met name geschikt voor zijn. Ze zijn namelijk makkelijk te installeren en te demonteren. Ook zou de toplaag van de vloer vervangen kunnen worden, waardoor de vloer een tweede leven krijgt bij iemand anders in huis. Voor nu hebben wij gelukkig eindeloos veel vloeren die tijdloos zijn en passen bij ieder interieur."

Meer informatie:
Laminaatenparket.nl
www.laminaatenparket.nl
COREtec
www.coretecfloors.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© Wonen360.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven