Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Directeur Sales & Marketing Nederland van Forbo Flooring:

Marcel van den Berge: "We hebben de bouw keihard nodig voor onze toekomst"

In de bouwsector wordt weliswaar nog doorgewerkt, maar het tempo ligt sinds maart al lager en de verwachting is dat de coronacrisis voor nog meer pijn gaat zorgen. "De grootste gevolgen voor de bouw worden duidelijk in de tweede helft van dit jaar en in 2021. De overheid heeft de touwtjes in handen om de schade van de coronacrisis in de bouw te beperken", aldus econoom Madeline Buijs van ABN/Amro.
"Voor onze toekomst hebben we de bouw echter keihard nodig", laat Marcel van den Berge weten. Hij is directeur Sales & Marketing Nederland van Forbo Flooring, dat wereldwijd vloerbedekkingen voor de projecten- en consumentenmarkt produceert en levert. Met een marktaandeel van meer dan 65% is Forbo wereldleider in linoleum.

Marcel van den Berge, directeur Sales & Marketing Nederland van Forbo Flooring

Forbo Flooring is onderdeel van Forbo Group gevestigd in Zwitserland. Er werken bijna 6000 mensen bij de Forbo Group verdeeld over 14 fabrieken en 38 verkoopkantoren in Nederland, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Zwitserland, Duitsland en Rusland.

Na de Covid-19 uitbraak in China, ondernam het bedrijf in Nederland direct actie. "Daarbij hadden we twee doelen voor ogen", legt Marcel uit.
"1. de gezondheid van onze medewerkers, partners en klanten te waarborgen, en
2. het continueren van de levering van goederen en diensten.
In een zeer vroeg stadium hebben wij ervoor gekozen om zoveel mogelijk thuis te werken en de adviezen van het RIVM te implementeren bij onze fabrieken in Nederland. Wij hebben daarbij ook moeten besluiten om onze showrooms in Assendelft en Coevorden tijdelijk te sluiten. Ook tijdens het thuiswerken houden wij goed contact met onze klanten. We maken onder andere gebruik van beeldbellen en bieden online consults aan om onze klanten te voorzien van adviezen."

Hoe staat het met de productie? Heeft Forbo Flooring nog voldoende voorraad?
Marcel: "Zeker. Forbo heeft zeer veel productiecapaciteit in Nederland. Onze sites hebben met inachtneming van RIVM maatregelen door kunnen werken. Ons service level is ook in deze tijd ongekend goed."

Hoe ziet Forbo Flooring de (nabije) toekomst?
Marcel: "Zowel het Centraal Planbureau (CPB) als het Internationaal Monetair Fonds (IMF) verwachten zware tijden voor onze economie. Hier moeten wij ons op voorbereiden maar ook vooral de kansen zien. We hebben de bouw keihard nodig voor onze toekomst." 

Hebben jullie nog iets bedacht dat voor een extra omzetimpuls zorgt of gaat zorgen?
Marcel: "Naast onze geplande productintroducties hebben wij een speciaal assortiment gericht op de 1,5-metereconomie. Met zonering en markeringen op de vloer kun je kantoor- en werkomgevingen snel aanpassen aan de nieuwe norm en zorg je ervoor dat het onderbewuste wordt geactiveerd om de 1,5 meter afstand te houden. Duidelijkheid begint al bij de entree, een Coral schoonloopmat met print is een uitstekend middel om helder en snel met bezoekers te communiceren. Daarnaast zijn ook onze andere producten zoals Eternal digitaal geprint vinyl met eigen ontwerp geschikt voor snelle tijdelijke of vaste herindeling van de ruimte."


Meer informatie:
Forbo Flooring
www.forbo-flooring.nl