Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Gelijktijdig lancering van uitgebreid concept voor slaapkamerdesign

Beddenproducent Carpe Diem opent ook winkel

Het Zweedse beddenmerk Carpe Diem opent zijn eerste flagshipstore ooit. In verband met de opening wordt een nieuw retailconcept uitgerold, dat naar voren komt in alle kanalen van het merk, met als doel dichter bij de eindconsument te komen. De nieuwe winkel in het centrum van Stockholm biedt klanten alles voor de slaapkamer; van slaapadvies, bedontwerp op maat tot slaapkameraccessoires voor ontspanning.

In 2017 lanceerde Carpe Diem de ontwikkeling van het merk, wat nu resulteert in een nieuw tijdperk met een bijgewerkte visuele identiteit, een sterkere digitale aanwezigheid in zijn eigen kanalen en een fysieke winkel. De visie van het merk is om altijd voorop te lopen als het gaat om het combineren van luxe comfort met stijlvol design. Carpe Diem wil een complete oplossing voor de slaapkamer bieden, een ontwikkeling die een bijgewerkt platform vereist om de volgende stap te zetten in de vorm van een eigen winkel. Dit wordt de hub en een ontmoetingspunt voor een levendiger merk, iets dat ingaat tegen de heersende retailtrend.

“Sinds 2017 hebben we Carpe Diem Beds een uitgebreide make-over gegeven om de merkbeleving en het gevoel van Carpe Diem Beds als merk te verbeteren. Dit is de eerste stap in een uitbreiding, waarbij we willen uitgaan vanuit onze bestaande markten om het concept wereldwijd verder te brengen”, zegt David Zettergren, CEO, Carpe Diem Beds.

Met een goede omzet en sterke groei binnen de groothandel, wil het bedrijf een nauwer contact met de klant in zijn eigen winkel tot stand brengen. De slaapadviseurs van de winkel zullen klanten begeleiden naar de ultieme slaapkameroplossing op basis van wensen en behoeften, met het standpunt dat elke nachtrust uniek is evenals elke slaapkameroplossing. De winkel is verdeeld in vier zones; van idee en wensen tot ontwerp, gevoel en individuele bedtesten. De visie is dat het bed het element in huis moet zijn waar je de beste en sterkste relatie mee hebt.

“In Zweden heeft een op de vier volwassenen slaapproblemen, voornamelijk als gevolg van stress en angst. We hebben minimaal zeven uur slaap per nacht nodig om te herstellen, gedachten en indrukken te verwerken. We zijn van mening dat de belangrijkste tijd in de slaapkamer is wanneer we tot rust komen en ons klaarmaken om te slapen”, zegt Linda Schori, hoofd van Brand & Marketing, Carpe Diem Beds.

Met de nieuwe winkel wordt het UNWIND-concept gelanceerd en hiermee wil Carpe Diem Beds niet alleen het bed, maar ook de hele slaapkamer de plek maken waar je kunt ontspannen. Het breidt ook het assortiment producten en slaapkameraccessoires uit die helpen ontspannen. Het assortiment omvat kimono's en slaapmaskers van 100% moerbeizijde, lakens, verschillende kwaliteiten dekbedden en kussens, evenals geurkaarsen die geschikt zijn voor ontspanning en om een ​​rustige start van de dag te geven.

De flagshipstore van Carpe Diem is ontworpen door het Carpe Diem Beds Retail Design-team. De winkel van 180 m2 opent op 17 oktober en bevindt zich op Humlegårdsgatan 22 in Stockholm.

Meer informatie:
Hilding Anders
www.hildinganders.com

Publicatiedatum: