Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Showroom van meer dan 600 m2

Europees designmerk opent showroom in Amsterdam

Het Europese designmerk heeft momenteel acht showrooms verspreid over Europa in onder andere Berlijn, Hamburg, Parijs en Lyon. Daarnaast ook in vier in het Verenigd Koninkrijk. Nu kondigt het designmerk MADE.COM een nieuwe opening aan en wel in Amsterdam. Na drie succesvolle jaren op het Rokin zal MADE.COM zich vanaf heden vestigen in een karakteristiek pand op de Raadhuisstraat 31-37, met een oppervlakte van meer dan 600 m2. De nieuwe showroom bestaat uit twee panden die met elkaar verbonden worden door een binnentuin en een authentiek Amsterdams appartement. 

Als digital first bedrijf is MADE ervan overtuigd dat de hedendaagse customer journey online begint en online eindigt. Het designmerk analyseerde zorgvuldig de verschillende customer journeys en mindsets in de showrooms om zowel aan de behoeften van digital-natives als technofoben te voldoen – zonder het menselijke karakter te verliezen. De merkervaring in de nieuwe showroom zal constant in beweging zijn en dus snel kunnen inspelen op de veranderlijke behoefte van de consument. De ruimte zal gebruikt worden voor events, waar een real life merkervaring gecombineerd wordt met een geüpdatete productselectie, gemaakt door MADE’s in-house design team en hun netwerk van honderden onafhankelijke designers. Het designmerk heeft de ambitie om het meest toonaangevende design merk voor de digitale generatie van Europa te worden: de digitale millennial zal tegen 2020 ongeveer de helft van de consumenten vertegenwoordigen.

Bezoekers van de showroom kunnen de best-selling designs in het echt uittesten en vervolgens bestellen via de smartphone app, de touchscreens in de showroom of met hulp van een van de showroom assistenten. De grote touchscreens bevatten exclusieve functies als ‘Shop Instagram’ – een feed waar alle user generated content op wordt verzamelt dat met de hashtag #MADEdesign gepost is. 

Ook is er een functie voor TalentLAB – MADE’s innovatieve en volledig democratische crowdfunding designplatform. Bezoekers krijgen hierbij de mogelijkheid om de nieuwste ingezonden prototypes te bekijken en op hun favoriete design te stemmen. Via dit platform geeft MADE jong talent de kans om door te breken in de designwereld.

In plaats van enkel in te spelen op de digitale beleving, biedt een bezoek aan de showroom een waardevolle menselijke connectie met het merk op een fysieke locatie. Hierbij geeft MADE een real life experience en stelt het merk menselijke interactie voorop, met technologie als ondersteuning.

Philippe Chainieux, CEO van MADE.COM, zegt: “2018 was een sterk jaar voor ons. En dat in een tijd waarin detailhandel een ongekende verandering doormaakt. In de afgelopen 18 maanden zagen we een toenemende trend in consumenten die online shoppen voor grotere aankopen. Gedreven door een enorme verschuiving in consumentengedrag en de opkomst van de digitale generatie”.

Meer informatie:
MADE.COM
www.made.com 

Publicatiedatum: