Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bijna geen enkele branche verandert zo snel als de retail

'Goed winkelpersoneel blijft sleutel tot succes'

Bijna geen enkele branche verandert zo snel als de retail. Hoewel de digitale transformatie het retaillandschap enorm heeft veranderd, blijft de missie dezelfde: de klant optimaal bedienen. Goed winkelpersoneel blijft daarin de sleutel tot succes. Welke
trends en technologische mogelijkheden helpen je daarbij en hoe blijf je de concurrentie voor? In het trendrapport 'In Retail 2030: de technologie update' staan volgens InRetail ontwikkelingen en 12 technologieƫn waar je als winkelier niet omheen kunt.

Feit is dat de huidige consumenten anders zijn dan vroeger. "Want in tegenstelling tot hun ouders, de babyboomers, zijn ze lastiger te bereiken en nog moeilijker te binden. Dat komt omdat internet alles transparanter maakte: alle product- en service-informatie is direct bereikbaar en te vergelijken. Dit heeft een race ontketend om niet alleen op prijs en kwaliteit, maar ook op service te concurreren. De consument eist dat hij centraal staat, zelf kan kiezen op zijn voorwaarden en kan kopen via het kanaal van zijn keuze. Het gaat erom dat de producten en service zo goed mogelijk in de dag van de consument passen."

Contactmomenten
"Digitalisering van de consument biedt ook grote kansen. Omdat de klant veel meer online te vinden is, zijn er veel meer contactmomenten mogelijk dan in de traditionele situatie: de winkelstraat en advertenties via radio, tv, kranten en tijdschriften. Door alle relevante digitale sporen en voorkeuren van (potentiƫle) klanten te bewaren en te analyseren, krijgen retailers bovendien een veel gedetailleerder beeld van de voorkeuren van hun klanten. Het spreek voor zich dat alle innovaties, data-opslag en -verwerking conform de AVGwetgeving zijn om de privacy van de klanten te beschermen."

Het volledig trendrapport is in te zien via InRetail. Een must voor elke ondernemer actief in en voor de detailhandel.

Publicatiedatum: