Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Het op een na populairste product in de beddensector'

Oprolmatras wint steeds meer terrein in het Verenigd Koninkrijk

Oprolmatrassen winnen steeds meer aan marktaandeel. Dat is de conclusie van een onderzoek onder consumenten van de Britse National Bed Federation (NBF). Tijdens het onderzoek, dat twee keer per jaar wordt uitgevoerd, werden enquêtes gehouden onder 500 mensen die in de afgelopen zes maanden een matras hebben gekocht. 24% van de ondervraagde consumenten had in deze periode een oprolmatras gekocht, waar bij het vorige verslag nog sprake was van een aandeel van 17%.

Het aantal nieuwe merken voor oprolmatrassen was echter slechts gestegen van 5% naar 7%. Dit impliceert dat veel gevestigde merken hun aanbod hebben uitgebreid met oprolmatrassen.

Volgens Simon Williams van het NBF zijn oprolmatrassen na losse matrassen nu het op een na populairste product in de beddensector. Dit geeft aan dat steeds meer consumenten eropuit zijn om alleen een matras te kopen, in plaats van bijvoorbeeld een matras in combinatie met een bed.

“Het is ook interessant om te zien hoe de oprolmatras een opmars maakt in drie verschillende leeftijdscategorieën (onder de 35, tussen 35 en 54 en boven de 55). Met name 55-plussers zijn meer oprolmatrassen gaan kopen, met 26% nu tegenover 17% in de eerdere periode van dit jaar. Dit geeft de indruk dat het idee van een snelle bezorging zonder veel gedoe aanslaat bij een ouder publiek.”

Verder wees het onderzoek uit dat het aandeel aan omzet dat door losse matrassen wordt gegenereerd op 56% van de totale omzet van de beddensector staat. Het online bestellen van bedproducten is meer in trek dan het aanschaffen van bedden in winkels (50% tegenover 45%).

Bron:
Furniturenews.net