Deense woonretailer JYSK blijft groeien en werkt aan een verdere uitbreiding in Nederland en België. Het bedrijf neemt een deel van de winkels van Leen Bakker in België over en heeft de ambitie om uit te komen op circa 125 vestigingen in België en 140 in Nederland.
© Stefans42 | Dreamstime
In het Maxis-winkelcentrum in Muiden is het op een vrijdagochtend een constante stroom van klanten. Frank Christant, verantwoordelijk voor JYSK in Nederland en België, ziet het tevreden aan en springt waar nodig bij op de winkelvloer. Volgens hem komen bezoekers vaak binnen voor grotere aankopen, zoals een matras of bank, en nemen ze vervolgens ook woonaccessoires mee om het huis sfeervoller te maken.
De retailer wil de komende tijd veertig nieuwe locaties openen. Daarbij ligt de focus op plekken waar veel consumenten dagelijks komen. "We zoeken vooral locaties in of nabij grote steden, het liefst in de buurt van een supermarkt. We willen letterlijk dichter bij de klant zijn," aldus Christant. Hierdoor toont het bedrijf ook interesse in locaties van Leen Bakker waarvoor mogelijk een nieuwe invulling wordt gezocht.
JYSK, opgericht in 1979, groeide uit van beddengoedwinkel tot internationale discounter met een breed assortiment en een duidelijke prijsstrategie. In Nederland behaalde de keten het afgelopen boekjaar een omzet van ruim 200 miljoen euro, met een marge die volgens het bedrijf solide is. Daarmee ligt de groei boven het gemiddelde van de woonbranche.
Bron: Telegraaf