Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Pitchen tussen wolken met Matt Sleeps

Wie dacht dat een vlucht naar Cannes simpelweg een kwestie is van instappen, vliegen en landen, heeft RA*W nog niet meegemaakt. De creatieve organisatie achter de Cannes Summer Course kiest ook dit jaar voor een originele aanpak, en wel hoog boven de wolken.

De reis van Amsterdam naar het Cannes Lions Festival wordt door RA*W omgevormd tot een vliegende pitch-marathon boordevol creativiteit. Op zondagochtend verzamelen de deelnemers zich op Schiphol, waar ze geen standaard wachtruimte met croissants aantreffen, maar een first-class pitchzone. In duo's werken jonge talenten aan een briefing van Matt Sleeps.

Oprichter Joep Verbunt licht toe: "Bij Matt geloven we in de kracht van dromen. We willen ideeën zien die ons wakker schudden, allesbehalve slaapverwekkend." En precies dat gebeurt. Van de eerste boarding call tot de landing in Zuid-Frankrijk benutten de teams elke minuut, ondanks de beperkte beenruimte, om hun concepten uit te werken.

De keuze voor een vliegreis in plaats van een busreis was dit jaar vooral praktisch. Toch maakt RA*W ook van deze vlucht een creatief platform. Van take-off tot touch-down vormt de vlucht een doorlopende creatieve sessie, met uitzicht én turbulente ideeën.

De concepten die in de lucht ontstaan, worden maandag gepresenteerd op het Cannes-zand bij RTL Beach. Daar krijgen de teams de kans hun ideeën te tonen aan klanten en een jury, waaronder Marco Gijsen van Ad Alliance. "Van Schiphol tot RTL Beach, dat is pas een creatieve journey die bij Cannes past", aldus Gijsen.

Bron: Marketingtribune

Publicatiedatum: