Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Commercial onder leiding van B&B Vol Liefde-deelnemer Albert Diks werd een gigantisch succes'

Albert Diks, bekend van zijn deelname aan het populaire televisieprogramma 'B&B Vol Liefde', heeft een verrassend verleden in de marketingwereld voordat hij de titel kasteelheer aannam. Voordat hij zich op het romantische avontuur stortte, was hij actief binnen het familiebedrijf Beter Bed, waar hij een opmerkelijke marketingstunt uithaalde die tot op de dag van vandaag nog nazindert. Dat laat Dick van der Lecq weten.


Albert Komt uit de vermogende familie Diks, bekend van matrassengigant Beter Bed. FOTO RTL

In zijn tijd bij Beter Bed schakelde Albert de creatieve diensten in van het reclamebureau Van Walbeek Etcetera, waar Dick van der Lecq destijds werkte, om een unieke commercial te laten produceren. De reclame, ingesproken door de bekende stem van Ton van Duinhoven, moest Beter Bed op een onvergetelijke manier op de kaart zetten. Vol enthousiasme over het eindresultaat verklaarde Albert: "Ik ben superenthousiast, morgen neem ik mijn broer mee, die moet hem ook nog goedkeuren."

Echter, de onthulling van de commercial verliep anders dan verwacht. Broer Diks, directeur-grootaandeelhouder van het bedrijf, was allesbehalve onder de indruk. Na het driemaal aanschouwen van de commercial, barstte hij uit in woede: "Ik ben verdomme directeur-grootaandeelhouder en heb nog nooit zoiets slechts gezien, in Polen maken we nog betere dingen."

Zijn furieuze reactie culmineerde in een stormachtig vertrek via de lift. Desondanks toonde Albert zijn ware professionaliteit door terug te keren en zijn excuses aan te bieden voor de controversiƫle campagne. Ironisch genoeg werd de commercial, ondanks de aanvankelijke afkeuring, een gigantisch succes. Zo succesvol zelfs, dat deze zeven jaar lang werd ingezet. De slogan 'Retteketet naar Beter Bed' is tot op de dag van vandaag een iconisch onderdeel van het merk Beter Bed. Dit verhaal benadrukt niet alleen de onvoorspelbaarheid van marketing en reclame maar illustreert ook Alberts ondernemende geest en bereidheid om risico's te nemen - eigenschappen die hem ongetwijfeld ook in de liefde van pas zijn gekomen.

Bron: LinkedIn

Publicatiedatum: