Gallotti&Radice presenteerde zijn vernieuwde showroom in Milaan met een interieurontwerp van Studiopepe. De showroom is opgevat als een organische, vloeiende en barrièrevrije ruimte, omhuld door een soort monochromatische materiaalhuid die de vernieuwde volumes benadrukt en in dialoog gaat met de gekozen stukken, verbonden aan concepten zoals harmonie, materie en vakmanschap, sleutelwoorden voor het bedrijf en het atelier. Het interieurontwerpproject, onthuld in Milaan, draagt de naam Sinestesia en viert tijdloze esthetiek.
Foto's: Andrea Ferrari
'Synesthesie is de associatie van twee woorden die tot verschillende zintuiglijke sferen behoren, wat wijst op het belang van het proces van werkelijkheidsverwerving dat via verschillende zintuiglijke instrumenten verloopt. Via aanraking kunnen we zien, net zoals we met de ogen kunnen strelen,' legt het merk uit.
De showroom werd tijdens de Milan Design Week 2024 dus gepresenteerd met een museumachtige benadering, waarbij gasten een meeslepende ervaring werd geboden waarbij de zachtheid van de rondingen de ruimte vrouwelijker en moderner maakte, sprekend een universele taal die de persoonlijkheid van de omgeving en de producten overbracht.
Meer informatie:
Gallotti&Radice
Nederlandse agent Sander de Geus
[email protected]
www.gallottiradice.it