Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Consumenten trekken zich niks aan van extreme prijsstijgingen, gaan door met geld uitgeven'

Consumenten trekken zich niks aan van de extreme prijsstijgingen en gaan door met geld uitgeven. Onder andere aan meubelen en elektronica. Vorige maand lagen onze uitgaven opnieuw 21 procent hoger dan voor corona, blijkt uit onderzoek van ABN Amro op verzoek van BNR.


Foto ter illustratie: © Arne9001 | Dreamstime

"Het duurt even voor we ons gedrag aanpassen", zegt Gerarda Westerhuis, sectoreconoom retail en leisure bij ABN Amro. "Veel mensen vieren dat corona voorbij is. Daarnaast voelt nog niet iedereen de hoge energieprijzen in de portemonnee. Ook de arbeidskrapte en onze uitpuilende spaarpotten zijn redenen waarom we voorlopig geld blijven uitgeven."

Bron: BNR

Publicatiedatum: