Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Bouwmarkten hebben twee belangrijke seizoenen

Op basis van het maandelijkse zoekvolume in de Google zoekmachine van aan bouwmarkten gerelateerde zoekopdrachten over de afgelopen vier jaar is goede inschatting te maken van de maandelijkse omzetverdeling van een gemiddelde bouwmarkt. Zo is te lezen in het Structuurrapport Bouwmarkten 2021 dat het voorjaar en de zomer belangrijk zijn voor bouwmarkten.

In de maand mei wordt er relatief veel gezocht met bouwmarkten gerelateerde zoektermen. Deze maand vertegenwoordigt 10,4 procent van het jaarlijkse zoekvolume. In de maanden januari en februari wordt er het minst gezocht.



Zoekvolume
De ruim vijf miljoen zoekopdrachten gerelateerd aan bouwmarkten over de afgelopen vier jaar zijn per maand geanalyseerd. Hierbij is gemeten hoe groot het zoekvolume-aandeel per maand is over de afgelopen vier jaar. Indien er iedere maand evenveel wordt gezocht, dus gelijkmatig over het hele jaar verdeeld, dan zou het maandelijkse aandeel in het zoekvolume 8,3% zijn (100%/12 maanden).

Jaarlijkse zoekvolume
Onderstaand figuur toont het aandeel van het jaarlijkse zoekvolume per maand van zoekopdrachten gerelateerd aan bouwmarkten over de afgelopen vier jaar. Daaruit valt af te lezen dat het zoekvolume een piek kent in het voorjaar en de zomer. In de maand mei wordt er relatief veel gezocht met bouwmarkten gerelateerde zoektermen. Deze maand vertegenwoordigt 10,4 procent van het jaarlijkse zoekvolume. In de maanden januari en februari wordt er het minst gezocht.



Bron: Structuurrapport Bouwmarkten 2021 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven