Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
LogicTrade geeft tips voor meubel-, slaap- en woningtextielbranche:

"Gevoel in combinatie met data is beste uitgangspunt bij het nemen van beslissingen"

Overzicht hebben, houden en krijgen daar is iedere ondernemer bij gebaat. Logisch, want door overzicht wordt er zoveel duidelijk over de bedrijfsvoering. LogicTrade geeft aan dat dit met het dashboard van haar software of eigen ERP software erg eenvoudig is.

"Een goed overzicht is de basis voor het maken van keuzes. Handelen op gevoel kan mooie resultaten opleveren, maar gevoel in combinatie met data is een beter uitgangspunt bij het nemen van beslissingen voor uw business", aldus de softwareleverancier die zich, richt op de gehele meubel-, slaap- en woningtextielbranche.



Direct duidelijk overzicht
Een dashboard biedt een compleet overzicht van de data die verzameld is. Informatie die een bedrijf verder kan helpen. "Rijtjes data zijn vaak lastig te interpreteren, daarom is een visueel dashboard een grote pré. In één oogopslag wordt getoond welke stromen er in uw business in beweging zijn."

Focus op het doel
De automatisering van een business geeft dus nog meer voordelen. Dit zal bij veel mensen als muziek in de oren klinken, maar toch waarschuwt LogicTrade voor valkuilen. "Wilt u het voornemen doen slagen?! Leg de lat dan niet te hoog. Dit geldt voor ieder voornemen, ook zeker ook hier. Er is zoveel informatie uit een dashboard te halen dat het een valkuil kan zijn. Zorg voor focus. Breng in kaart welke informatie voor u belangrijk is en plaats alleen die op het dashboard. Niets meer dan dat."
Deze tip komt overeen met de uitspraken van Steve Jobs, medeoprichter van Apple: "Focus and simplicity... once you get there, you can move mountains."

Selecteer de juiste items
Een dashboard is een fantastische tool als het gezien wordt als een middel en niet als een doel op zich. Een dashboard biedt ondersteuning om problemen snel te signaleren zodat die vervolgens opgelost kunnen worden. Dat is het doel.

LogicTrade heeft geïnvesteerd in een geheel compleet dashboard dat naar eigen wens is in te regelen. Gebruikers kunnen zelf de focuspunten bepalen. In de software heeft het bedrijf uit Staphorst drie verschillende kant-en-klare LogicTrade dashboards ingericht. Dat zijn:

  1. De meest gebruikte dashboarditems
  2. Omzetgrafieken
  3. Cirkeldiagrammen met omzet per verkoper

"Deze dashboarditems moet u zelf nog wel koppelen aan gebruikers. Pas dan zijn deze items zichtbaar", besluit LogicTrade de blog.

Meer informatie:
LogicTrade
(088) 240 01 00
info@logictrade.nl
www.logictrade.nl