Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Beter Bed draait in lockdown op volle toeren'

Beter Bed, met 100 winkels in Nederland en België, draait ondanks de lockdown op volle toeren. De ruim 400 winkelmedewerkers tonen zich betrokken en werken momenteel op allerlei andere afdelingen van het bedrijf. Zo is het Customer Experience team tijdelijk fors uitgebreid met winkelmedewerkers die klanten via online chat en telefonisch te woord staan en passend slaapadvies geven. Ook blijven de winkels beschikbaar voor Click & collect.

In september 2021 kondigde Beter Bed een stevige online groeistrategie aan. In 2025 wil het bedrijf een online omzet realiseren van minimaal 100 miljoen euro. Recente ontwikkelingen zoals de coronamaatregelen en de nieuwe lockdown zorgen voor een versnelling van de digitalisering. Met de opening (oktober jl.) van het 11.000 m2 e-distributiecentrum, dat ruimte biedt voor aanzienlijke uitbreiding van het assortiment en 24-uurslevering garandeert, kan Beter Bed die versnelling het hoofd bieden.



Ondanks de nieuwe lockdown heeft Beter Bed nog altijd veel vertrouwen in de eerder aangekondigde groei. Directeur E-Commerce Thijs Nootenboom: “Het digitale kanaal zal de komende jaren sterk aan belang toenemen. Vanzelfsprekend zouden we de winkels het liefst weer volledig open hebben. Maar gelukkig weet de klant ons online al uitstekend te vinden en maakt volop gebruik van de mogelijkheden zoals Click & Collect, verkoop via ons Customer Experience Center en online via zowel onze eigen websites als via kanalen zoals bijvoorbeeld bol.com.”

Nieuwe medewerkers meer dan welkom
Om de groeistrategie te realiseren, zijn extra mensen hard nodig. Beter Bed gaat de toekomst met vertrouwen tegemoet en gaat dan ook bewust door met het werven van nieuwe medewerkers, juist ook nu de winkels dicht zijn. “Onze medewerkers zijn het hart van ons bedrijf en spelen een cruciale rol in alle keuzes die we dagelijks maken en in het bereiken van onze ambities”, onderstreept Lineke Bernhard, HR Manager. “Bij Beter Bed heerst een warme familiecultuur; de lockdown toont aan dat onze mensen zich betrokken voelen en zich loyaal en constructief opstellen. Het feit dat onze winkelmedewerkers zich momenteel inzetten op allerlei andere afdelingen in het bedrijf, zegt in dat opzicht genoeg.”

Zo staan ervaren slaapadviseurs nu klanten te woord bij onze klantenservice, en helpen winkelmedewerkers mee om de grote aantallen pakketten bij onze klanten te krijgen. Bijvangst van deze brede inzet is dat alle medewerkers op deze manier een beter beeld krijgen van andere afdelingen en van het hoofdkantoor. Dat zorgt voor een enorme positieve beleving en nóg meer waardering voor elkaar als collega’s. We steken veel energie in het binden en boeien van onze medewerkers. Via de Beter Bed Academie en persoonlijke inwerkcoaches leiden wij nieuwe medewerkers in korte tijd op tot slaapspecialist, ook nu onze winkels dicht zijn. Met hun vakkennis, ervaring en aandacht voor de klant, staan zij elke dag klaar om Nederland beter te laten slapen.”

Meer informatie:
Beter Bed
www.beterbed.nl

Publicatiedatum: