International Sales Director Ljuboff Kazakov van OCCO:

"In 2022 zullen wij onszelf actief op de kaart gaan zetten in Europa"

2021 was voor designtool OCCO een veel bewogen jaar. Het in Estland gevestigde bedrijf opende haar eerste kantoor buiten de landgrenzen in Amsterdam. Dankzij countrymanager Iela Chau weet al een groot deel van de (interieur)architecten van de handige tool af. Door de grote vraag en groei is het Nederlandse team inmiddels met een aantal uitgebreid (4). De laatste toevoeging is International Sales Director Ljuboff Kazakov, een bekende voor velen in de branche. We legden hem een paar vragen voor om hem aan de sector te introduceren als nieuw gezicht van OCCO. 


Het team van OCCO met in het midden Ljuboff Kazakov (links) en Iela Chau.

Wie ben je en wat is je achtergrond?

"Sinds begin 2006 ben ik actief in deze branche. Ooit begonnen bij Ahrend Inrichten en later gewerkt voor de Nederlandse entiteit van Steelcase. In 2019 ben ik als zzp-er gaan werken waarna ik tevens nog deels in loondienst hebt gewerkt als Senior Consultant voor Colliers. Alles wat ik sinds 2006 zakelijk ondernomen heb heeft de focus op design, meubilair, (project)inrichting en merkbeleving."

Waarom ben je bij OCCO gestart?
"Ik ben als DesignConnector partner van Guus van Maarschalkerweerd in contact gekomen met OCCO en ben vorig jaar begonnen als consultant voor hen met als doel de designtool op de kaart te zetten en daarnaast een Nederlands team op te bouwen. Vanaf de eerste zoom call die ik in maart vorig jaar met Paul en Ander had was er een klik zowel op menselijk vlak als privé. Noem het een gedeelde passie of ambitie. Dit leidde al snel tot een gemeenschappelijke ambitie."

Hoe zie je komend jaar tegemoet?
"2022 wordt een interessant jaar. Gaan we volledig terug naar kantoor of blijven we, zoals zovelen wensen, deels thuis werken. Wat betekent dit voor de werkplek? De OCCO Pay-off is key to a happy place omdat wij geloven dat een goed ontworpen interieur bijdraagt aan het geluk van de gebruiker. Of dit nu residentieel, zakelijk of hospitality betreft. Ik verwacht dat er (nog) meer aandacht besteed zal worden aan het interieur en dat het een heel mooi en druk jaar mag worden waarin creativiteit, design en beleving voorop staan." 

Hoe denk je OCCO verder op de kaart te zetten in Nederland en Europa?
"De door ontwikkeling van de tool gaat razendsnel en mede door input van onze partners in de vorm van interieurarchitecten en andere design professionals staan er nieuwe features als add-on op de agenda. Aankomend jaar zullen wij onszelf actief op de kaart gaan zetten in Europa. Hoe we dit gaan doen vertel ik graag later meer over. In Nederland bouwen we verder aan ons netwerk. Het aantal gebruikers van de tool groeit goed en ik verwacht dat met name door een aantal add-ons die we in het begin van 2022 gaan communiceren dat deze groei een vlucht zal nemen." 

Meer informatie:
OCCO
occo.digital


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven