Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Mathijs Muylle van COREtec-verkooppunt Floormasters-Bredene:

'Toenemende vraag naar voorraadartikelen zal dit jaar een logistieke uitdaging vormen'

"Ik denk dat we een sterke stijging mogen verwachten in zwevende vloerbekledingen. Mede door de steeds verbeterende kwaliteit en uitstraling van zachte bevloeringen is de vraag hierin groter en groter." Dat zegt Mathijs Muylle van Floormasters in Bredene. Zijn bedrijf is een van de COREtec®-verkooppunten in België. We leggen in dat kader Mathijs een aantal vragen voor.

Vanwaar uw passie voor Interieur en vloeren? Hoe bent u in de vloerenwereld terecht gekomen?
Mathijs: "Ik ben er wat ingerold toen ik de job van een toenmalige vriend overnam. Het commerciële is al altijd mijn ding geweest. Om de uitdaging in de tegels beter aan te kunnen gaan heb ik een opleiding vloerder genoten. Dit om te in te kunnen spelen op de vele, dikwijls moeilijke technische vragen. De passie voor interieur en vloeren kwam vanzelf toen ik in deze uitgebreide wereld terechtkwam.
Mijn collega Miguel, tevens ook zaakvoerder, verzorgt de planning, aankoop en administratie tot in de puntjes. Zo kunnen we samen de uitdaging aan."

Hoe kan men uw woninginrichtingszaak omschrijven?
Mathijs: "Floormasters heeft een moderne, grote en smaakvol ingerichte toonzaal. Met in onze ruime belevingsshowroom kunnen klanten samen met onze ervaren interieurraadgevers voldoende inspiratie opdoen en het design van de toekomstige vloer bespreken. Met de nodige knowhow kunnen we ook professionelen bijstaan in hun soms zeer moeilijke opdrachten. Ondertussen zijn we door ons professioneel, eerlijk en creatief advies een begrip geworden in de streek."

Waarop letten klanten, aannemers, schrijnwerkers, architecten, voorschrijvers etc. bij hun aankoop van vloeren?
Mathijs: "Uiteraard letten onze klanten op de scherpe prijzen. Echter ondervinden we dat kwaliteit en service toch enkele van onze paradepaardjes zijn en er steeds meer klanten kiezen voor gemoedsrust en kwaliteit, gecombineerd met de beste prijzen.

Wat zijn belangrijke producten voor uw bedrijf?
Mathijs: "Tegels, laminaat, clickvinyl en parket. De daarbij toebehorende producten kunnen we ook aanbieden."

Wat zijn de specifieke voordelen van COREtec volgens u?
Mathijs: "Het betreft hier een uiterst krasbestendige vloerbekleding die zeer snel en zonder uitzonderlijke kunde geplaatst kan worden."

Sinds wanneer verkoopt u COREtec?
Mathijs: "De verkoop is gestart in februari 2021, echter werd er een mooie verbouwing van onze showroom gerealiseerd in september 2021 waar COREtec een mooie en prominente rol in speelt."

Wat is het belang van een product als COREtec voor uw winkel?
Mathijs: "Met de Ceratouch hebben we een competitief alternatief voor tegels, die gemakkelijk, zwevend, geplaatst kan worden. Ook door de betere doe het zelver."

Zijn consumentenbeurzen en vakbeurzen belangrijk voor de merken die u verdeelt en zo ja waarom?
Mathijs: "Consumenten- en vakbeurzen zijn belangrijk om als particulier en/of professioneel de verschillende merken en het grote marktaanbod in een oogopslag te kunnen bekijken en vergelijken. Het is een eerste drempel om in contact te kunnen komen met de verschillende producten."

Spelen vintage en visgraat nog steeds een hoofdrol?
Mathijs: "We kunnen door deze varianten aan te bieden vooral een antwoord bieden aan de huidige trends. Door de verschillende en sterk uiteenlopende designs hebben we hedendaags een oplossing voor iedereen. Of het nu strak, modern of landelijk moet zijn, er is voor elk wat wils."

Is 'ecologisch' tegenwoordig het grote goed?
Mathijs: "Het is toch iets waar meer en meer mensen rekening mee houden. We merken dat onze fabrieken en leveranciers hier de laatste jaren sterk op inzetten. Ook met Floormasters proberen we hier ons beste beentje voor te zetten. We proberen door tal van kleine aanpassingen onze ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te houden."

Wat is de toegevoegde waarde van uw bedrijf voor de klanten? 
Mathijs: "Floormasters heeft een grote voorraad van zowel tegels, laminaat als clickvinyl. Op die manier kunnen we inspelen op de steeds groeiende vraag en steeds groter wordende wachttijden. Een klant hoeft op deze manier niet lang te wachten op zijn/haar producten en kan ook bij tekorten of overschotten snelle service verwachten.
Professionelen, maar zeker ook particulieren, kunnen berusten op een jarenlange ervaring en expertise in de sector."

Wat is de grootste uitdaging voor uw bedrijf in de komende jaren?
Mathijs: "Het voorspellen van de markt om op een correcte en gerichte manier voorraad te kunnen voorzien. De toenemende vraag naar voorraadartikels zal een logistieke uitdaging vormen."

Meer informatie:
Floormasters NV
Brugsesteenweg 101
8450 Bredene
T 059 24 20 40 
info@floormasters.be 
www.floormasters.be 

COREtec Floors
www.coretecfloors.com