Bas van Dongen van HSM Collection:

''Met verhuizing naar nieuwe pand heeft HSM grote stap gezet in haar groeiambitie''

We blikken met een aantal ondernemers uit de interieur- en woonbranche terug hoe zij het afgelopen jaar hebben ervaren en hoe ze vooruitblikken naar 2022.

Met de feestdagen in zicht, blikken we samen met Bas van Dongen van HSM Collection terug op het afgelopen jaar.

Hoe blikken jullie terug op 2021?
‘'Wij blikken met een dubbel gevoel op afgelopen jaar terug. We begonnen het jaar erg goed. Helaas brak er weer een nieuwe corona golf uit, wat voor ons natuurlijk ook gevolgen had. We hebben, net als de hele markt, erg last gehad van hoge import kosten. Corona heeft een grote invloed gehad, onder andere op de transportkosten. Deze extra kosten konden wij niet alleen dragen waardoor we, tegen onze wens in, een prijsverhoging naar onze klanten door hebben moeten voeren. Gelukkig hebben wij trouwe klanten die begrip toonden voor de situatie. Hier zijn wij ze erg dankbaar voor.‘’

Wat waren absolute hoogtepunten? 
''2021 was voor HSM vooral een jaar met veel hoogtepunten. Hierbij staat het nieuwe pand, waar zij sinds september gevestigd zijn, met stip op nummer 1. Met de verhuizing naar het nieuwe pand heeft HSM een grote stap gezet in haar groeiambitie en kan zij klanten nóg beter van dienst zijn. Het nieuwe pand heeft een showroom van 600 m2 en een vloeropslag van 5000 m2 waardoor de verwachte groei van de komende jaren goed gemanaged kan worden. Het pand is prachtig geworden. Het magazijn is groter, het kantoor heeft meer ruimte en de showroom is ons absolute pronkstuk. We hebben zelfs een eigen bruincafé, waar we regelmatig en met veel plezier klanten ontvangen. We zijn enorm trots dat we deze stap hebben kunnen nemen.’’

Welke voornemens / doelen hebben jullie voor het komende jaar?
‘’We gaan vol energie het nieuwe jaar in. Uiteraard komt er weer een mooie collectie aan, die aansluit op de huidige woontrends. We kijken ernaar uit om deze te presenteren. Aankomende jaren gaan we ons vooral focussen op de inzet van marketing om de merkbeleving van HSM Collection te vergroten. Niet alleen bij onze eigen klanten, maar ook bij de eindconsument. Onderdeel van deze strategie is het lanceren van een nieuwe website, waar wij momenteel achter de schermen druk mee bezig zijn. Hier kunnen we binnenkort meer over vertellen. Daarnaast vinden we het erg belangrijk om in het nieuwe jaar meer contactmomenten te creëren met onze klanten. In deze moeilijke tijden, waarin beurzen zoals de IMM Keulen helaas niet door kunnen gaan, richten wij ons op eigen events. Denk hierbij aan onze jaarlijkse huisshow. Daarnaast hebben we geïnvesteerd in vertegenwoordigers die door het land rijden met showbussen. Zo kunnen we ook veel retailers in Nederland bedienen en kennis laten maken met HSM Collection.’’

Het team van HSM wenst de lezers van Wonen360 alvast fijne feestdagen en een gelukkig, succesvol en gezond nieuwjaar!


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven