Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Vincent van de Berg van Wave Afzuigkappen:

"De introductie van onze nieuwe boeken sloeg in als een bom"

Het einde van het jaar is in zicht. Het is een bewogen jaar geweest voor veel ondernemers. We blikken met een aantal ondernemers uit de interieur- en woonbranche terug hoe zij het afgelopen jaar hebben ervaren en hoe ze vooruitblikken naar 2022.

Deze keer aan het woord: Vincent van den Berg van Wave Afzuigkappen. 

Hoe blikken jullie terug op 2021?
''Voor Wave was het een vreemd jaar, maar uiteindelijk succesvol. Je merkt dat de markt goed is, maar door allerlei restricties door Corona en vervolgens weer niet (zomer), fluctueren de orders en bezoeken bij klanten enorm. Maar overall zijn we dik tevreden. 1 van de grote redenen daarvoor is dat er een kentering lijkt te komen in de opmars van de blad aanzuiging. Men (keukenspecialist) is eigenlijk een beetje ‘uitgekeken’ op de saaie blad aanzuiging. Men is het vak ingegaan om creatieve redenen en dat kunnen ze met ons programma. Dus we hebben zeer veel showroomorders gekregen en merken dat er veel meer vraag komt vanuit de keukenmarkt, maar ook juist van de eindgebruiker. Mede dankzij Wonen360 zijn we ook veel zichtbaarder geworden bij de eindgebruiker.''


Model 2680 CLoud, ontworpen door Osiris Hertman in samenwerking met Wave. Deze uitvoering is gespoten in kleur messing patina Q, dat overeenkomt met de messing patina kranen van Quooker.

Voor welke uitdagingen kwamen jullie te staan?
''Grootste uitdaging is de massa aan bladaanzuiging in combinatie met veel vraag naar nieuwe keukens. De verkopers in keukenzaken pakken wat makkelijk te verkopen is en dat zijn bladaanzuigers op dit moment. Dat ze niet echt onderscheidend meer zijn, maakt in zo’n goede markt dan niet meer uit. Verkoop genoeg.''

Wat waren absolute hoogtepunten? 
''De introductie van onze nieuwe boeken. Die zijn ingeslagen als een bom. Vanaf de uitgave van die boeken merk je een enorme boost in het bedrijf door alle aanvragen, complimenten en orders. De markt is blij met het nieuwe programma wat we aanbieden. Men is blij met de creatieve mogelijkheden die ze geboden wordt en ze maken daar gretig gebruik van merken we.''

Welke voornemens / doelen hebben jullie voor het komende jaar?
''Komend jaar staat in het teken van het verder promoten van onze nieuwste brochures. We merken dat het programma op het juiste moment is gekomen, waarbij we de keukenverkopers een tool hebben gegeven om opnieuw creatief te zijn en iets nieuws te bieden aan de consument. Daarnaast is recirculatie hotter dan hot en zeker het plasmafilter. Ons programma is daar voor 90% op afgestemd en vult dus die eco-/energiezuinige behoefte. Daarnaast willen we komend jaar werken aan de beleving rondom ons merk/product door niet alleen het product goed te maken, maar ook alle randzaken, zoals gebruiksaanwijzingen, verpakkingen, dozen etc. De beleving van ons merk moet niet alleen in het product zitten maar ook in alles wat eromheen hangt.''

Wat wensen jullie onze lezers toe?
''Allereerst een gezellig en gezond jaar. Dat is toch nog altijd het allerbelangrijkste. Los van zakelijk succes en werk gerelateerde zaken, hoop ik dat iedereen gewoon veel plezier beleeft aan een nieuw jaar.''