Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

DWC in gesprek met interiordesigner Linda Lagrand

Interior designer Linda Lagrand is al zo’n vier jaar een inspirerende klant van Dutch Walltextile Company (DWC). Voor deze blog stelde DWC haar een aantal vragen. Zoals: "Hoe heeft zij de pandemie afgelopen anderhalf jaar ervaren? En: wat voor trends ziet zij voor de toekomst?" 



"Een van de dingen waar wij benieuwd naar zijn, is hoe jullie omgegaan zijn met de pandemie van afgelopen anderhalf jaar. Wat heeft die periode voor jullie werk betekend?"

‘Eerlijk gezegd hebben wij er best weinig last van gehad. In het begin was er natuurlijk die lichte paniek. We hebben overal veel afstand gehouden, maar de woningen die wij inrichten, hebben vaak genoeg ruimte. We konden daar zonder problemen om elkaar heen werken.

'Wat dit keer wel anders was, is dat we niet meer zoveel konden reizen. We kregen minder leveranciers op bezoek, en wij konden ook minder leveranciers bezoeken. Ik bezoek normaal gesproken veel kunstbeurzen voor inspiratie, maar ook dat was nu even geen optie. Je haalt normaal zoveel inspiratie uit het ontmoeten van nieuwe contacten, en het bewonderen van nieuwe collecties. We hebben dit zeker gemist. Nu zijn we het gelukkig weer langzaam aan het opbouwen.'

'Wel hadden we nu mooi de tijd om goed ons kantoor op te ruimen en van nieuw behang te voorzien, en projecten aan te pakken die we al een tijd op de planning hadden, zoals een nieuwe website, de huisstijl opfrissen en het veranderen van onze naam naar Lagrand Interiors.’



"Is jullie stijl de afgelopen periode nog veranderd?" 
‘Nee, wij houden ons vast aan drie stijlprincipes die de afgelopen periode eigenlijk alleen maar zijn verstevigd. Het eerste is rust aanbrengen. We leven allemaal een gejaagd leven. Zeker hier in Nederland zijn we altijd druk, druk, druk. Thuiskomen moet voelen als een ontsnapping daaraan, dat je de ruimte binnen stapt en voelt: ah ik ben thuis. Ook in dit gekke jaar waarin we juist zoveel thuis waren en er buiten paniek was, is het fijn om binnenshuis die rustige haven te vinden.'

'Het tweede aspect waar wij altijd mee werken is kleur. Wij gebruiken voornamelijk kleuren uit de natuur zoals mosgroen, okergeel, zeeblauw. Hier voel ik me bij thuis, dat heeft ook te maken met mijn Noorse afkomst. Ik ga nog ieder jaar terug naar Noorwegen en begeef me daar compleet in de natuur. Ik reis af naar het noorden, en verblijf in de middle of nowhere. Ik kom geen mens tegen, alleen de dieren die door mijn tuin dartelen. Het is een groot contrast met mijn hectische leven in Rotterdam. Die natuur brengt rust en kalmte met zich mee. Dat proberen we in onze designs ook door te laten werken door middel van het gebruik van warme tinten en natuurlijke materialen.'

'Het derde element dat wij altijd meenemen is thuis het gevoel creëren dat je krijgt in een luxe hotelkamer. Daarmee bedoelen we niet dat het moet voelen alsof je ver van huis bent, het moet juist voelen als thuiskomen. We gebruiken vooral de kleine details die hotelkamers zo aantrekkelijk maken. Dingen die je zintuigen prikkelen. Bijvoorbeeld zachte vloerbedekking, fijne geuren in verschillende ruimtes, een kleine speaker met muziek op de wc, of een mini-bar in de slaapkamer. Dit passen we vooral particulier toe, maar zakelijk ook wel. Bijvoorbeeld in beauty salons, waar je met de behandelkamers eenzelfde soort luxe en comfort wil uitstralen.’



"Wat voor trends zie je voor de toekomst?"
‘Dat vind ik juist nu wat moeilijk te voorspellen, omdat we dit jaar weinig beurzen hebben kunnen bezoeken. Nu is het ook niet zo dat wij heel strak de trends volgen. Dat is ook niet wat we ambiëren. We creëren liever een eigen signatuur. Maar iets wat ik wel voorzie, is dat materialen uit de natuur nog meer gaan groeien in populariteit. Bijvoorbeeld natuursteen, marmer of onyx. Dit zijn heel luxe materialen, die vroeger alleen voor de happy few waren, maar je ziet ze nu in steeds meer segmenten toegepast worden. Wij werken er ook veel mee. Niet alleen in de vaste structuren, maar ook met decoraties, zoals mooie onyx objecten of kristallen schalen.’

"Hoe gebruiken jullie wandtextiel in jullie design? En wat kan wandtextiel volgens jou met de ruimte doen?"
‘Wandtextiel kan een ruimte echt een omarmend en luxe gevoel geven. Het is eigenlijk maar een kleine ingreep, maar het effect van wandbekleding is heel groot. Je kleedt een ruimte letterlijk en figuurlijk aan. Het leuke van DWC is, is dat zij echte stoffen weer hebben teruggebracht. Dat geeft een heel ander gevoel dan het papieren behang waar vroeger veel mee gewerkt werd. Met de stoffen van DWC creëer je nog meer de sensatie van vakmanschap en luxe. Dat maakt hen ook bijzonder ten opzichte van andere merken.'

'Wij gebruiken heel veel wandbekleding. En dan gebruiken we het niet slechts voor één muur in de ruimte, maar voor alle muren. Zodat je echt die warmte en textuur overal om je heen voelt. Een stof van DWC die wij heel mooi vinden, en graag gebruiken, is de Caribou. De basisstof is met goud geweven, en daarop is fluweel geflockt. Samen heeft het een 3D-effect en een spannend reliëf. Het is warm, zacht, bijzonder en royaal. De perfecte finishing touch in onze projecten.’

Meer informatie:
Dutch Walltextile Company
www.dwc-amsterdam.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven