Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage Meubelbeurs Brussel

Meubelbeurs Brussel is achter de rug. Van zondag 7 tot en met woensdag 10 november trokken duizenden bezoekers naar Brussels Expo, om er een deel van de 161 exposanten uit 11 verschillende landen te bezoeken. Dat waren 107 deelnemers minder dan in 2019, maar dat mocht de pret niet drukken. Over de gehele linie was er alom tevredenheid, zowel bij exposanten als bezoekers, zo leerde een rondgang van de redactie van Wonen360 die met deze fotoreportage naar huis kwam.


Met de klok mee: Maxfurn, Veldeman Bedding, Richmond Interiors en Wildeboer en van der Weide werden door de redactie van Wonen360 op de foto gezet. Bekijk hier de hele fotoreportage.

De organisatie had er alles aan gedaan om zoveel mogelijk merken naar Brussel te halen, maar het waren er toch bijna 40% minder in aantal dan in 2019. Een deel van de verklaring is dat sommige fabrikanten minder merken presenteerden op dezelfde oppervlakte. "We hebben er daarnaast ook bewust voor gekozen om niet koste wat het kost de beurs vol te krijgen. Van met aanbiedingen gooien wordt niemand beter, behalve die ene exposant. Je geeft er de andere exposanten het verkeerde signaal mee dat ze eigenlijk niet te vroeg moeten inschrijven en dat brengt de vlotte organisatie in de problemen", laat beursdirecteur Lieven Van den Heede weten.


Met de klok mee: toon de somer, Recor, Carpet Rebel en Label51.

Qua oppervlakte viel het plaatje beter uit. "Met een bezetting van 76,1% op hetzelfde aantal hallen als in 2019 zijn we dan ook best tevreden, zeker als je dat vergelijkt met andere internationale beurzen die dit jaar al zijn doorgegaan."

Vooraf was de verwachting wel dat deze editie qua verkoop een schot in de roos zou worden. "Handel en fabrikanten kunnen bijna niet wachten om elkaar opnieuw in levende lijve te ontmoeten, veel aankopen zijn al een tijdje uitgesteld. In Brussel moet het gebeuren! Wat het aantal bezoekers betreft is het natuurlijk altijd afwachten, al staan alle signalen op groen om ook hier positief te zijn, met waarschijnlijk een goede opkomst uit Belgiƫ en de buurlanden en wat minder van buiten Europa. Dat laatste is ook minder onze corebusiness, met maar een klein aandeel in onze bezoekerscijfers", liet Lieven van tevoren weten. De balans moet nog opgemaakt worden, maar duidelijk is dat er een bijzonder opvallende positieve vibe op de beurs heerste.


Met de klok mee: ETH, Passe Partout, ROM en Dutch Interiors.

Meer informatie:
Meubelbeurs Brussel
www.meubelbeursbrussel.be