"Het was, een beetje tegen de verwachting in, een top huisshow. De belangstelling heeft ons verrast. De bezoekers bleken bovendien goede zin te hebben, het gevoel van 'het kan weer'. Maandag was de agenda meer dan vol. Het is traditiegetrouw ook de beste dag omdat veel winkels toch dicht zijn en men de tijd kan nemen voor een beursbezoek", vertelt Jeffrey Koster, commercieel directeur van Meubelindustrie het Anker, waarna hij een digitale agenda tevoorschijn haalt. "Zoals je ziet waren we op de eerste dag van 's ochtends half 10 tot 's avonds kwart voor zeven volgeboekt. De dinsdag en woensdag waren iets minder druk maar we hebben ons allesbehalve verveeld", vertelt hij enthousiast.
Jeffrey Koster op loungebank Carmel, gevuld met dons.
Op maandag 7, dinsdag 8 en woensdag 9 juni hield Meubelindustrie het Anker een huisshow in haar bijna 6000 m2 grote Lifestyle Center. Ook Nijwie/Lechair, MONDiART, Masterlight, Iccoon, Releazz en SDB Vitrinebouw gaven acte de acte de présence. "We hebben goed zaken kunnen doen. Gelukkig wel", zegt Jeffrey, die het vizier alweer op de nabije toekomst heeft. "De handel is goed en de winkeliers zijn in het algemeen heel tevreden. De grootste bedreiging op dit moment is het grondstoffentekort, waardoor prijzen oplopen en leveringstermijnen verruimen. Dat maakt de handel voor de komende maanden onzeker, zo is de verwachting. We hopen in elk geval op een stabilisering na de zomer, maar op het moment is helaas niets zeker."
Nieuwigheden
Meubelindustrie Het Anker showde verschillende nieuwigheden, waaronder een aantal splinternieuwe bankenprogramma's. "Op z'n Ankers, dus in verschillende stijlen en materialen. Zoals Carmel, een royale loungebank gevuld met dons voor een supercomfort. Verder hebben we twee nieuwe programma’s in de wat conservatievere hoek, met veel elementen zodat je altijd een passende opstelling kunt maken."
Verder toonde Het Anker ook nog nieuwe eetkamerprogramma's en vier nieuwe fauteuils. "We hebben in de afgelopen tijd geen beurzen gedraaid. Uiteraard is onze buitendienst wel op pad geweest, maar het is toch wel erg fijn als je je nieuwe modellen 'live' kunt presenten. En we hebben veel om te laten zien. Vernieuwing is bij ons een continu proces, en dat schept natuurlijk verwachtingen bij de klanten", aldus Jeffrey.
Bekijk hier de fotoreportage.