Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Rogier Uivel, commercieel directeur van TICA trends & trade Aalsmeer en Venlo:

''Met dit winkelconcept willen we uitbreiden naar België, Duitsland en de UK''

TICA trends & trade in Aalsmeer en Venlo zijn de grootste B2B lifestyle inkoopcentra van Nederland voor professionals in de home-, gift-, garden- en fashionbranche uit Europa. Beide inkoopcentra beschikken over een inkoopruimte van maar liefst 20.000 m2 vol inspiratie waar meer dan 300 leveranciers hun meer dan 800.000 verschillende producten presenteren onder één dak. Daarnaast biedt de vestiging Fashionextras in Venlo nog 1800 m2 extra met fashion en modeaccessoires. Onlangs is de digitale marktplaats Tica online gelanceerd.

Er heerst een gezellige drukte op de maandag in TICA te Aalsmeer. Een van de drukste dagen, doordat veel winkeliers op maandag gesloten zijn. Commercieel directeur Rogier Uivel kijkt met een tevreden blik op de inkoophal, vanaf de bovenverdieping waar divers publiek rondloopt. ''Er is hier veel gebeurd de laatste tijd'', begint Rogier die inmiddels jarenlange ervaring heeft in activatie van interieurconcepten voor fabrikanten, groothandels en merken. ''Waar TICA voorheen veel kleiner en beperkter was qua inkoopproducten en we werden gezien als groothandel, willen we ons nu veel breder neerzetten en dus ook een veel bredere doelgroep aanspreken. Dit willen we bereiken door een nieuwe strategie door te voeren.''


Rogier Uivel met rechts een blik op TICA Aalsmeer.

Nieuwe strategie
''We willen onze doelgroep benaderen als winkelconcept. Dit is ook spannend, want hierdoor krijgen we ook een bredere diversiteit aan klanten, maar we willen iedereen kunnen bedienen.'' Opvallend is de showroom van Eichholtz, die een uitgebreide collectie luxe designmeubelen, verlichting en woonaccessoires levert voor het hogere segment. ''Goede aanvulling op ons bestaande aanbod en hiermee een goed voorbeeld van onze nieuwe strategie'', verduidelijkt Rogier.

Het invoeren van dit nieuwe winkelconcept strategie werpt volgens de commercieel directeur al zijn vruchten af. ''Het oogt of we met consumenten werken, maar we bedienen enkel de professionals in de home-, gift-, garden- en fashionbranche uit Europa. Er komen 50.000 kopers per jaar. Elke klant bezoekt gemiddeld 4,6 keer per jaar ons inkoopcentrum en geeft gemiddeld 350 - 500 euro per bezoek uit. Waar voorheen de gemiddelde leeftijd van de klanten tussen de 40 en 50 jaar was, is dat momenteel tussen de 30 en de 35 jaar. Mooie stappen richting ons bedrijfsdoel BHAG: Big Hairy Audacious Goal.''

Leidende inkoopplatform
TICA trends & trade in Aalsmeer en Venlo hebben als doel een totale omzet van meer dan 100 miljoen euro in 2021 te behalen. Dit samen met de 180 medewerkers die in dienst zijn. 
''Hoe we deze omzet willen realiseren?'' herhaalt Rogier de hem gestelde vraag. ''Door onze strategie te volgen: het leidende inkoop lifestyleplatform van Europa is door vraag en aanbod op een inspirerende manier met elkaar te verbinden. Iedereen kan hierin onderscheidend zijn. Wij verbinden vraag en aanbod met enthousiasme en bieden inspiratie, beleving en gemak.''

Het bedrijfsdoel is om de komende 10 jaar relevantie in de nichemarkt te bestendigen door:
- offline, via aantrekkelijke marktplaatsen voor B2B 
- online, door ook alle eindgebruikers te kunnen bereiken. In alle gebieden waar home gift garden en fashion deel uitmaken van de gemiddelde levensstandaard.



Uitbreidingen 
Van 2021 tot en met 2025 wordt de focus gelegd op het uitbreiden van Tica trends & trade naar meerdere landen in noordwest Europa. Dit zijn België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. ''Deze uitbreiding begint met het betreden van de digitale markten in deze specifieke landen, en daarna filialen te openen.''

Ook wordt momenteel de bovenverdieping bij TICA Aalsmeer verbouwd. ''We zijn de afgelopen weken druk bezig geweest om meer ruimte te creëren op de bovenverdieping en kunnen met trots zeggen dat de verbouwingen bijna klaar zijn! Achter de informatiebalie is een nieuwe ruimte gecreëerd waar verschillende exposanten binnenkort hun intrek zullen nemen. Met deze nieuwe ruimte wordt het assortiment op de bovenverdieping nog verder uitgebreid met unieke (maatwerk)meubels, horecabenodigdheden, vloeren, woontextiel en lifestyle items om jouw project mee in te richten'', besluit Rogier.

Meer informatie:
TICA trends & trade Aalsmeer en Venlo
info@tica.nl 
rogier@pwmarkets.nl 
www.tica.nl