Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Hans Declercq, Sales & Marketing Manager van YEPP:

"Visgraat is een stijger, maar in België loopt het niet zo’n vaart als in Nederland"

"De evolutie in bepaalde vloerproducten gaat zo hard, dat ik kan begrijpen dat het niet steeds makkelijk is om mee te kunnen met al die trends en nieuwe mogelijkheden", vertelde mede-eigenaar Hans Declercq, tevens sales & marketing manager van YEPP gisteren. Vandaag in deel 2 gaat hij in op beurzen, trends, duurzaamheid, uitdagingen en het huidige aanbod aan vloeren. "De eindklant ziet vaak door de bomen het bos niet meer."

Zijn consumentenbeurzen en vakbeurzen belangrijk voor de merken die YEPP verdeelt?
"Vakbeurzen kunnen interessant zijn om nieuwe producten en merken aan een breed professioneel cliënteel voor te stellen tijdens een beperkte periode. Het probleem is dat het niet evident is om de vakman te bewegen om naar deze events af te zakken. Ook het aantal standhouders mindert waardoor het aanbod voor de bezoeker die wel afzakt ook erg mager wordt. Huisbeurzen, product- en relationele events worden nu meer gesmaakt, maar ook daar moet je aanbod erg sterk zijn, zo niet dan zal de prof zijn kostbare tijd hier ook niet aan besteden. Bij de consumentenbeurzen moeten we een onderscheid maken tussen nationale (zoals een Batibouw) en regionale beurzen. Onze ervaring leert dat een Batibouwbeurs toch een erg positieve impact heeft op de verkoop bij onze retailers. Vandaar dat we deelnemen om merkbekendheid op te bouwen en onze dealers daarvan te laten profiteren. Regionale beurzen bieden op hun beurt mogelijkheden aan onze klanten om hun orderportefeuille voor het seizoen/jaar aan te vullen tijdens een korte beursperiode."

Spelen vintage en visgraat een rol in 2021? 
"Naar mijn mening is het vintage effect nog wel aanwezig en zal dit ook blijven, maar het is niet onmiddellijk de highlight van het voorbije jaar.  Visgraat daarentegen is een stijger, zowel in parket, laminaat als vinylvloeren. Iedereen toont het, de interieurbladen en nieuwsplatforms staan er vol mee. Maar in België loopt het niet zo’n vaart als bij onze buren in Nederland bijvoorbeeld. Deze stijgende trend zal zich wel verderzetten."

Fabrikanten stellen alles in het werk om de plaatsing van vloeren te vereenvoudigen. Kliksystemen in alle soorten vloeren zijn daarvan het bewijs. Wat is de toegevoegde waarde van een professional als doe-het-zelvers het allemaal eventueel zelf kunnen?
"Vooreerst kan de doe-het-zelver ook terecht voor zijn aankoop bij onze retailers. Naast een degelijk product kunnen zij hier ook advies en toebehoren bekomen. Dit professionele advies betreft niet enkel vragen i.v.m. de plaatsing, maar vooral de juiste keuze van type vloer voor die specifieke eindklant. Met de hedendaagse mogelijkheden ziet deze dikwijls de spreekwoordelijke bomen niet meer door het bos.   Dit zijn meerwaarden die onze vakman kan bieden. Ingeval van levering en plaatsing zal onze vakman de consument ontzorgen en een stukje van de droom van zijn klant waarmaken."

Is 'ecologisch' tegenwoordig het grote goed?
"Ecologie is een uiterst belangrijk thema. Dit is zo reeds enige jaren maar wint nog steeds aan belang.  Wij hebben steeds ecologie hoog in het vaandel gedragen, onze naam spreekt  dan ook voor zich:  Your Ecological Parquetry Partner. Ecologische thema’s zijn niet meer weg te denken uit onze interieur- en vloerenwereld, zoals emissiewaardes van lijmen, lakken enz, duurzaam bosbeheer met FSC en PEFC herkomsten van het hout, emissienormen van de PVC vloeren tot zelfs de PVC-vrije vloeren (Craddle to Craddle) enz.
Wanneer we op de juiste manier hierin meespelen, dan kunnen we hier ook een belangrijke meerwaarde voor de consument betekenen.  Elke consument is hier gevoelig voor."

Wat zijn de producten van de toekomst?  
"Op vloergebied denk ik vooral de nieuwe hybride vloeren die opgebouwd zijn uit verschillende grondstoffen of combinaties van producten aan belang zullen winnen. Vloeren dienen zoals gezegd te voldoen aan de hoogste econormen met extra troeven zoals slijtvastheid, waterbestendigheid en onderhoudsvriendelijk. Maar bovenal: vloeren moeten ons inspireren of laten wegdromen in je eigen unieke leefomgeving."

Wat is de toegevoegde waarde van YEPP voor de klanten? 
"Het is onze missie om een breed en degelijk aanbod aan vloermogelijkheden aan te bieden aan onze klanten. Waarbij we de belangen van de klant verdedigen zodat hij omzet en marge kan generen. Snelheid is een belangrijk thema in klantenservice, we moeten snel en correct handelen: van offerte tot levering. Het is onze taak om ook oplossingen of mogelijkheden aan te reiken aan onze professionele klanten, zodat hij meer kans maak de opdracht binnen te halen. De klant staat bij ons centraal en dankzij het sterke relationele aspect hebben we ook een breed en trouw netwerk kunnen uitbouwen."

Wat is de grootste uitdaging voor YEPP in de komende jaren?
"Er liggen denk ik twee grote uitdagingen  in het verschiet: 1. dat we blijven vooruitdenken qua trends en producten en 2. dat we het onderscheid moeten blijven maken qua service, ondersteuning enz."

Meer informatie:
YEPP NV
Zierenbosstraat 2B
2300 Turnhout
T +32 (0)14 422661
www.yepp.be  
sales@yepp.be