Parador laat zich inspireren door de wereld

Van de voormalige Zollverein-kolenmijn in Essen met zijn rustieke roest- en staalromantiek over de historische markthal in Malaga, gekenmerkt door zijn oriëntaals-florale versieringen, tot de Xiangshan Campus in Hangzhou met zijn klassieke Chinese dakschindeloptiek. Wereldwijd bekende ontmoetingsplaatsen met buitengewone optische kenmerken stonden model voor de acht buitengewone vloeren van de ‘One Ground Design Edition’ van Parador. Parador presenteert deze nu in het kader van een uitgebreide campagne die de merk- en productwereld van de premiumfabrikant met elkaar verbindt.



‘One world. One ground’ – met dit motto viert Parador de grond als ultieme metafoor voor begrip, diversiteit en tolerantie met zijn nieuwe merkcampagne ‘One Ground’ en de daarvan afgeleide Design Edition. Als internationaal bedrijf neemt Parador zijn verantwoordelijkheid ernstig en geeft blijk van attitude en profiel. Parador baant met ‘One Ground’ de weg voor lokale en wereldwijde uitwisseling en inspiratie: positief, kleurrijk, heterogeen en relevant. ‘De grond is niet alleen een leefruimte, maar ook de onmisbare basis voor voeding, leven, ruimte en bezit. De grond verbindt mensen over de hele wereld – ongeacht hun afkomst, geslacht of religie. In tijden waarin mensen samen opkomen voor hun vrijheid, gerechtigheid en hun persoonlijke idealen veranderen plekken in ontmoetingsplaatsen waar grote en kleine verhalen worden geschreven en de wereld verandert’, aldus het idee achter de campagne.

Op basis van deze benadering heeft Parador een merk- en productcampagne ontwikkeld waarin het verhaal achter de vloer centraal staat. ‘De gemeenschappelijke basis tussen mensen is de essentiële basis voor sociaal en collectief menselijk handelen. We zijn er zeker van dat er ontelbare mogelijkheden zijn om onze wereld samen verder vorm te geven, en dat morgen vooral het ‘wij’-gevoel zal tellen. In tijden als deze is ‘One Ground’ meer dan een campagne voor ons als internationaal opererend bedrijf. Het is een attitude’, benadrukt Birgit Kunth, hoofd Branding, Marketing en Communicatie.



‘Bij het ontwikkelen van de vloeren hebben we ons gefocust op de plekken, de mensen en hun verhalen. Dankzij foto's, filmopnames en gesprekken konden we de essentie van de plekken in een vloerdecor vastleggen’, licht Birgit Kunth de benadering toe. De hieruit resulterende decors moeten dus niet worden geïnterpreteerd als losse ontwerpen, maar worden ingebed in de communicatieve benadering van de campagne. ‘Met ‘One Ground’ kiezen we voor een nieuwe en holistische benadering om sterke merkcommunicatie te verweven met duurzame ontwerpnormen’, aldus Birgit Kunth. We hebben acht volledig nieuwe vloeren gecreëerd die de inspiratie van de plekken combineren met de vormgeving van de woning en de ondernemende houding van het merk Parador.

Dankzij deze integratieve benadering is de Design Edition relevant voor zowel eindklanten als architecten en vloeraannemers. ‘De collectie omvat dan ook verschillende productgroepen om aan de verschillende eisen met betrekking tot de legsituatie en prijsstelling te voldoen’, legt Birgit Kunth uit. De ‘One Ground Design Edition’ dekt het volledige assortiment van het Parador productportfolio af met twee laminaatvloeren, twee vinylvloeren met SPC-kernplaat, twee Modular ONE- en twee parketvloeren.



De vloeren ‘Bologna’ en ‘Copenhagen’ zijn uitgevoerd in eiken parket. Klanten hebben hier de keuze tussen donker, gerookt eikenhout met frezing of het lichte, typisch Scandinavische parket met donkere elementen. ‘Rann of Kutch’ is ideaal voor personen die de voorkeur geven aan vinyl. Dit model doet met zijn violette nuances en subtiele versieringen denken aan folkloristisch vakmanschap. ‘Hangzhou’ daarentegen combineert de Aziatische dakschindeloptiek met de moderne betonstijl. Met ‘Malaga’ en ‘Rotterdam’ introduceren we twee expressieve laminaatvloeren in de Edition. Hier is enerzijds de combinatie van vormen en kleuren in vintage-tegeloptiek fascinerend, en anderzijds een combinatie van hout- en metaaloptiek in warme bruin- en koele turkooistinten. Ook de door Parador ontwikkelde elastische vloerbekleding Modular ONE maakt deel uit van de Edition. Terwijl ‘Essen’ indruk maakt met zijn lineaire structuren in roestbruin en staalgrijs, zorgt het model 'Athens’ met de look van wit marmer voor moderniteit in de leefruimte.

De campagnewebsite www.one-ground.com is het hart van de communicatie. Hier kunnen geïnteresseerden de fascinatie van de acht locaties van dichtbij ervaren: expressieve foto's, inspirerende video's en spannende reportages laten het motto ‘One world. One ground’ tot leven komen.

Grote monsterborden
Parador heeft, als verkoopondersteunende maatregel voor zijn handelspartners, een aanvullende PoS-module voor het huidige StudioConcept ontwikkeld die productinformatie en een emotionele klantbenadering met elkaar combineert. De afzonderlijke vloerproducten worden gepresenteerd op grote monsterborden, vergezeld van handige informatiekaarten die klanten kunnen meenemen. Parador biedt zijn partners ook een groot advertentiepakket voor offline en online communicatie met posters, sjablonen voor advertenties, online banners en social media-berichten.

De communicatiemaatregelen voor de ‘One Ground Design Edition’ worden afgerond met een internationale print- en digitale reclamecampagne. Daarnaast zal Parador de ‘One Ground’-campagne intensief communiceren via haar social media platforms.

Meer informatie:
Parador Floors
www.paradorfloors.be


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© Wonen360.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven