Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Geïnspireerd op een wiskundig algoritme

Eerste behangcollectie van Antoniolupi

Tralerighe is de eerste behangcollectie van Antoniolupi en sluit aan bij het ‘large container’-ontwerp van Gumdesign, van de inmiddels bekende waskommen Bolgheri en Gessati. Het ontwerpen van behang is een nieuwe uitdaging die antoniolupi is aangegaan om het badkamerconcept te completeren.



De rode draad die alle onderdelen van dit concept verbindt zijn de geometrische vormen en de kleurstellingen. Bij Bolgheri zijn de kleuren warm en intens en verwijzen zijn niet naar een code of pantone omdat het om nuances gaat. Anderzijds is er bij de andere onderdelen van dit large container-concept sprake van een intens zwart-wit contrast.



De ontwerpen van de Tralerighe behangcollectie zijn ontleent aan een wiskundig algoritme: horizontale, verticale en niet-parallelle lijnen kruisen elkaar alsof ze voortdurend in beweging zijn wat een open optisch resultaat geeft en de ruimte vormgeeft. De modules van 45 cm komen samen tot een oneindig ritmisch en vrij design.



De 1 mm-dunne lijnen stralen regelmaat uit maar wekken in combinatie met elkaar emotie op. Paradoxaal genoeg geven de lijnen de indruk dat er geen randen zijn. De collectie bestaat uit 13 ontwerpen, verkrijgbaar in positief en negatief.



”Dunne lijnen creëren een netwerk”, vatten de ontwerpers Gabriele Pardi en Laura Fiaschi samen, “een filter voor een waanzinnige dag die je uitdaagt verder te kijken dan de oppervlakte en jezelf onder te dompelen in de onzichtbare aspecten van het leven van alledag.”

Bron: Archiproducts

Publicatiedatum: