Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Opvallend dat in het zuiden de meeste werden verkocht

Founder Lennart Groenewold van Floer: ''Het leek wel of er vloeren gehamsterd werden!''

Floer is een Nederlands vloerenmerk dat gespecialiseerd is in de productie van A-kwaliteit eiken houten parketvloeren en visgraat duoplanken. Daarnaast levert het bedrijf Europees geproduceerde laminaat en PVC vloeren met een ijzersterk karakter. Volgens Founder Lennart Groenewold heeft Floer weinig gemerkt van de coronaperiode. ''Sterker nog, het leek wel of er vloeren gehamsterd werden.'' 


Walvisgraat PVC in populaire kleur orka, onbehandeld.

Het Groningse vloerenbedrijf dat in 2015 werd opgericht, levert PVC-, laminaat- en parketvloeren. ''Van lange lengtes tot korte visgraatplanken, sterk en constant in kwaliteit.'' De afgelopen (corona)periode was voor veel bedrijven een uitdagende tijd. Niemand wist wat er te wachten stond. Floer heeft het volgens Lennart gigantisch druk gehad. ''Deze drukte begon in maart en is nog niet over gegaan. Het is lastig in te schatten of dit voor de gehele vloerenbranche geldt. Van grotere partijen hoor ik dat ze het ook druk hebben (gehad), terwijl andere weer zeiden dat het rustiger is geweest. 
Qua inkoop en voorraad was het soms wel overleven. Leveranciers hadden steeds minder op voorraad en konden zelfs niet meer leveren.''

Ook Floer heeft de nodige maatregelen genomen, zoals het sluiten van de showroom en alleen klanten op afspraak ontvangen. ''In het noorden bleef de uitbraak van het virus vrij beperkt, terwijl in het zuiden de besmettingen opliepen. Opvallend was dat onze vloeren daar het meest verkocht werden bij dealers,'' vertelt Lennart.

Focus op eigen land
Ondanks de coronacrisis lopen de verkopen dus goed door. De focus van het bedrijf ligt volgens Lennart nog steeds op Nederland. ''Er valt nog zoveel winst in ons eigen land te halen! We werken wel met dealerbescherming. Dat houdt in dat binnen een straal van 20 km geen andere dealer zit die onze vloeren aanbiedt. Ons doel is ook dat elke consument binnen deze straal Floer vloeren tot zijn bereik heeft."

Naast de focus op Nederland, door veel marketingstrategieën te gebruiken, wil Floer binnen tien jaar een grotere naamsbekendheid hebben opgebouwd. ''Wij spelen in op de vraag en trends vanuit de markt. Zo hebben we nu een brede laminaatvloer van maar liefst 32 cm breed. Deze vind je nergens en is echt een specifieke trend voor Nederland! Het is tof dit populaire product als eerste op de markt te kunnen zetten."


Laminaat Landhuis Rustiek Bruine Eik dat verkrijgbaar is in een breedte van 32 cm!

Nieuwe ontwikkelingen
Begin dit jaar heeft de groothandel zijn eigen collectie compleet omgegooid. ''De vloeren die we op InCoDa 2019 hebben gepresenteerd, daarvan is nog weinig van over qua kleuren. Leveranciers veranderden de kleuren, er kwamen assortimentswijzigingen en toevoegingen."
Maar Floer zit sowieso nooit stil en blijft doorontwikkelen. ''Zo brengen we eind dit jaar, begin 2021 weer een nieuw assortiment uit met nieuwe kleuren en samenstellingen. We zijn altijd in beweging en kijken wat de vraag is vanuit de markt. Het is fijn dat je als vloerenmerk hierop in kunt spelen en niet afhankelijk bent van andere.''  

''Daarnaast gaan we nieuwe ondervloeren lanceren en ook uitbreiden met parket, zoals bijvoorbeeld de Hongaarse punt. En er staan nog zoveel andere dingen op de planning, waar we naar uitzien", zegt Lennart tot besluit.

Meer informatie:
Floer 
info@floer.nl   
www.floer.nl