Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
President Jan Dossche van jubilerend bedrijf USFLoors International

"Niemand loopt zomaar een vloerenwinkel binnen om even laatste collecties te bewonderen"

Deze week, om precies te zijn op dinsdag 30 juni is het exact vijf jaar geleden dat de gebroeders Jan en Piet Dossche in Kruishoutem een contract ondertekenden waarmee de oprichting van USFloors International in Europa een feit was. We leggen President Jan Dossche op de dag dat hij zijn 58e verjaardag viert, een aantal vragen voor. 

Vanwaar uw passie voor vloerbedekking? Hoe bent u in de vloerenwereld terecht gekomen?
Jan: "Na anderhalf jaar te hebben gewerkt in een tufted carpet manufacturing plant in Wales, onder leiding van mijn broer Piet, kwam ik terecht bij een voor die tijd uniek bedrijf. Begeleid door eerst een zaakvoerder en al snel alleen heb ik eind jaren '80 enkele weken per maand rondgereisd in voornamelijk Polen, het toenmalige Tsjecho-Slowakije, Hongarije, Roemenië, kortom Centraal Europa.

De val van de muur en het daaropvolgend Bonanza aan opportuniteiten heb ik vanop de eerste rij meegemaakt. Overtuigd van het potentieel, intussen vertrouwd in de regio, met de nodige techno-commerciële kennis, geprivilegieerde leverancierrelaties via mijn broer en vooral met een grote dosis lef en ondernemerschap heb ik in 1991 samen met een Roemeense vennoot, de eerste 'verkoop en distributie van vloerbedekking' firma opgericht en met meer dan 25 eigen winkels uitgebouwd tot marktleider in Roemenië. Sindsdien was ik trouw iedere editie aanwezig op Domotex Hannover, eerst als klant, daarna als fabrikant. De evolutie binnen de sector, de technische vernieuwingen in de laatste dertig jaar, de passie en aantrekkingskracht die uitgaat van deze iedereen-kent-iedereen industrie is equal-to-none.

Het door mijn broer gecreëerde COREtec® succesverhaal in de US doe ik sinds vijf jaar uit het niets nog eens over in Europa en dat is nog maar het begin..."

Waarop letten klanten bij hun aankoop van vloeren?
Jan: "Kijk, niemand loopt zomaar een vloerenwinkel binnen om even rond te kijken of de laatste collecties te bewonderen. Hij of zij gebruikt de vrije tijd liever anders. Maar elke bezoeker komt met een vraag – gemiddeld genomen kopen wij drie keer een vloerbedekking in ons actieve leven – en die vraag verschilt naargelang de toepassing. Het is aan de specialist in de winkel om de klant die vloerenoplossing aan te bieden die het best bij de wens aansluit. Vandaar dat je nooit een premiumproduct als COREtec® in een doe-het-zelf zaak zal vinden. De interieurbepalende behoefte van een klant omzetten in realiteit vergt vakmanschap én veel verbruikt saliva van de vloeren professional."

Wat zijn belangrijke producten en decors binnen het COREtec® verhaal?
Jan: "Klinkt misschien een beetje verwaand, maar het hele COREtec® verhaal is zo vernieuwend en baanbrekend binnen haar categorie dat elk segment binnen het COREtec® aanbod even belangrijk en even uniek is qua esthetiek en textuur."

Zijn consumenten- en vakbeurzen belangrijk voor COREtec®?Jan: "Beurzen zijn als het ware vensters op de wereld, de ideale gelegenheid om het beste van zichzelf te tonen voor medewerkers, partners en prospects. Uiteraard versterkt dit zowel de publieke kennis van het product als de merkbekendheid."

Woensdag 1 juli het vervolg van dit tweeluik.

Jan Dossche feliciteren met zijn jubileum én 58e verjaardag? Stuur dan je gelukwensen naar jan.dossche@usfloors.be

Meer informatie:
COREtec
www.coretecfloors.com