Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Kristoff Ver Eecke van Print Acoustics by Triplaco:

"Dankzij onze USP's zijn we als jong bedrijf relevant op een markt die al 30 jaar bestaat"

Het Harelbeekse Print Acoustics, dat geleid wordt door Kristoff Ver Eecke, bestaat nog maar vijf jaar. Het is daarmee het jongste bedrijf actief in de nichemarkt van decoratieve, absorberende houten panelen dat wereldwijd slechts een tiental grote spelers kent. "Ons doel is om een gevestigde orde te worden in de top 10. Het is een kleine wereld waarin je wel internationaal actief moet zijn, anders kun je niet groot zijn. Wij hebben een breed eigen gamma ontwikkeld  en bouwen aan een eigen merk", vertelt Kristoff, die als business developer actief is voor de Lefevere Group waaronder Print Acoustics (een divisie van Triplaco) valt.

Print Acoustics is gespecialiseerd in de ontwikkeling, productie en levering van akoestisch dempende panelen, deuren en losse elementen op basis van Helmholtztechnologie. "Onze oplossingen, standaard of op maat, worden geïntegreerd in de meest uiteenlopende toepassingen. Wij werken samen met architecten, installateurs en bouwheren om steeds de meeste geschikte oplossing voor elke toepassing uit te werken. De akoestisch dempende oplossingen bestaan uit een kern in hoogwaardig zwarte MDF met een toplaag in Print HPL van Abet Laminati,echt houtfineer Decospan, lak, geweven vinyl Ntgrate of digitale bedrukking en een akoestisch dempende glasvlies op de rugzijde of in het midden. Ons moederbedrijf Triplaco is dé specialist in de verdeling en produktie van print HPL laminaten, volkunststof panelen voor interieur- en exterieurtoepassingen, solid surface PRAL en Brilliant hoogglanspanelen, maar is ook bekend van voorfronten in HPL, folie en lakwerk, vlakverlijming, postforming en subcontracting", legt Kristoff uit.

Print Acoustics behoort tot de houtgroep Lefevere (ooit in 1890 in Kortrijk gestart), een conglomeraat van drie familiebedrijven (twee in België, één in Tsjechië) tot in 2019. De vijfde generatie zaakvoerders concentreert zich vanaf 2020 op de houtdivisie België na overname van Beveka Sales & Productions en Triplaco-Beveka. De Belgische tak verwacht een omzet van circa 50 miljoen euro dat met 120 werknemers wordt bereikt.
Print Acoustics heeft in de afgelopen jaren naam en faam gemaakt als leverancier van decoratieve panelen die geluidgolven absorberen. Deze worden toegepast in ruimten als (stads)kantoren, restaurants, ziekenhuizen, musea etc. De muurwanden en meubelonderdelen zorgen voor een betere geluidsklimaat door de nagalm te verminderen.

Hoe onderscheidt Print Acoustics zich van de concurrentie?
Kristoff Ver Eecke: "Wij ontwikkelen alle producten zelf die vervolgens door een onafhankelijk laboratorium worden getest. Die testen zijn duur, maar omdat we wereldwijd actief zijn kunnen we die investeringen terugverdienen. Verder hebben we een zeer ruim gamma met meer dan 30 verschillende producten.
Met onze USP's maken we het echte verschil. Die maken ons uniek. Om te beginnen: onze toplagen zijn mogelijk in meer dan 400 unieke decoren op voorraad HPL 0,9 mm print Abet Laminati, in echt  houtfineer Decospan, lakwerk NCS of RAL naar keuze, digitale bedrukking en Ntgrate geweven vinyl. Zo hebben we een tweede bedrijf opgericht Woodcoustics (samen met wereldspeler Decospan) waardoor we verzekerd zijn van de beste fineer. Daarnaast werken we nauw samen met Ntgrate, die geweven vinylvloer van de hoogste kwaliteit maken. Verder zijn onze toplagen  kras- en stootvast. Voor ons textielgamma hebben we zelfs in 2015 een internationaal patent aangevraagd. Ik verwacht dat het in 2020 wordt verleend.
Verder zijn alle kernen zwart. Dit zorgt voor een verfijnd en tijdloos resultaat. Daarnaast is het kwalitatief beter dan bruine MDF of spaanplaat. Ook niet onbelangrijk: de toplaag is makkelijk schoon te maken en de basisplaat is zowel waterwerend als brandvertragend", somt Kristoff op.

Tilburg
"Het meest unieke is dat onze panelen ook gebruikt kunnen worden als kastdeuren", gaat hij verder. "In Tilburg zijn we nu druk in het nieuwe stadhuis met het plaatsen van 200 kastdeuren en talloze akoestische wandpanelen die omgevingsgeluid dempen door hun akoestische absorberende vermogen. We leveren vooraf een gedetailleerd akoestisch rapport voor toepassing als kastdeuren. Dat doet geen enkele concurrent ons na. Een architect kan gelijk met onze verzamelde data aan de slag. Als ik iets ontwikkel, dat moet het aan die USP's voldoen. Daardoor is Print Acoustics relevant op een markt die al 30 jaar bestaat." 



Tot zijn klanten rekent Kristoff vijf groepen. "Dat zijn 1. architecten (die kopen niks, maar schrijven decoratieve, functionele panelen voor die nagalm corrigeren), 2. bouwheren (die hebben eveneens een adviserende rol en aandacht voor de akoestiek), 3. de aannemer (dat zijn belangrijke beïnvloeders, omdat zij het gebouw gaan zetten maar ook meer en meer beheren en uitbaten in DBFMO model), 4. akoestische studiebureaus (zij worden bij grote en ook megaprojecten als Ahoy' ingeschakeld) en 5. De interieurbouwer of het afwerkingsbedrijf dat hoogwaardige afwerkingen doet en mijn producten bestelt", zegt hij tot besluit.

Meer informatie:
Triplaco Print Acoustics 
info@triplaco.be
www.triplaco.be

Decospan
info@woodcoustics.com
www.woodcoustics.com


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven