Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuwe reeks collecties ter ere van het platina jubileum

70 jaar Italiaanse keramiek van Ragno

Ter gelegenheid van zijn 70e verjaardag lanceert het historische Italiaanse keramiekmerk Ragno een nieuwe reeks collecties die getuigen van zijn niet onophoudelijke verlangen om creatief en technologisch te experimenteren.

Ragno werd in 1949 opgericht in Sassuolo door Afra Fontana en haar man Romeo Giacobazzi met de ondernemer Vincenzo Gibertini. Het was een van de eerste echte Italiaanse fabrieken in het keramiekgebied Sassuolo, wat ontstond in 1741 toen een deel van de bourgeoise een naamloze vennootschap oprichtte voor de productie van majolica. Ze kregen toen monopolie over het hele hertogdom van Francesco III d'Este.



De naam is geïnspireerd door het hardwerkende karakter van de spinachtigen. Het bedrijf gebruikte een gestileerde spin als het eerste logo. Aan het einde van de jaren 1950, toen de eerste geglazuurde tegels werden gemaakt, lanceerde Ragno de productie van een tegel die werd gemaakt met weggegooid glazuur gemengd met gebroken glazen flessen die in 1960 op de vloer van het Olympische dorp werd gebruikt in Rome. Het was een enorm succes dat het bedrijf internationale bekendheid gaf en de weg vrijmaakte voor tegelproductie waarbij innovatieve technologie hand in hand ging met esthetische experimenten voor eclectisch en eigentijds design.
Het bedrijf heeft zich door de jaren heen en door verschillende veranderingen onderscheiden - van het verlies van Romeo Giacobazzi in 1978 tot de voorzichtige leiding van Afra Fontana en de aansluiting bij de Marazzi Group - met een filosofie gebaseerd op liefde voor het land en een uitgesproken eigentijds karakter.

En wanneer liefde voor het land (als grondstof) authentiek is, gaat het hand in hand met respect voor de planeet. Een niet vanzelfsprekende vergelijking die voor Ragno het belangrijkste principe is in haar filosofie: "Liefdevolle keramiek betekent respect voor de natuur." Een prioriteit die in de praktijk betekent dat we altijd meer verantwoordelijk en respectvol moeten zijn met betrekking tot het ecosysteem. Ze doen dit door een waakzaam gebruik te maken van natuurlijke hulpbronnen en investeringen in systemen die het verbruik van materialen en water tijdens de productiecyclus op een verstandige manier verminderen.
70 jaar waarin alles is veranderd behalve de prioriteit aan kwaliteit en innovatieve vindingrijkheid, waarvan de nieuwe collectie een voorbeeld is.

Meer informatie:
Magazine.Designbest

Publicatiedatum: