Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Resultaten over het 3e kwartaal van 2018

Producent Flexa- en Sikkens-verven ziet omzet met 3 procent dalen

De producent van Flexa- en Sikkens-verven, AkzoNobel, heeft het derde kwartaal een winststijging af kunnen sluiten. Dit kreeg het lakkenbedrijf voor elkaar door de kosten te verlagen en prijzen te verhogen. Grootste boosdoener zijn de negatieve valutaontwikkelingen in verschillende landen zoals Argentinië, Brazilië en Turkije, maar ook stijgende grondstofkosten werken niet mee aan een goed resultaat.

"We hebben verdere vooruitgang geboekt in onze transformatie naar een goed presterende en doelgerichte verf- en coatingsonderneming dankzij de voortdurende inspanning van onze toegewijde organisatie. Ik voel me gesterkt door wat we hebben bereikt, ondanks uitdagende marktomstandigheden, waaronder hogere grondstofkosten en negatieve valuta-effecten”, aldus Thierry Vanlancke, CEO AkzoNobel. “Winstgevendheid steeg voor zowel Paints en Coatings als resultaat van onze prijsinitiatieven en kostenbeheersing. Wij bleven ook bouwen aan onze toonaangevende posities op de markt voor verven en lakken met de overnames van Fabryo in Roemenië, Xylazel in Spanje en de uitbreiding van ons Dulux Decorator Centre netwerk in het VK.
Het voltooien van de verkoop van ons bedrijfsonderdeel Specialty Chemicals was een belangrijke mijlpaal in de lange en trotse historie van AkzoNobel nu wij de volgende stap zetten in onze transformatie, waarmee wij leveren op onze Winning together: 15 by 20 strategy.”

Vooruitzichten
En wat zijn de vooruitzichten? Vanlancke: “We werken met succes aan onze "Winning together: 15 by 20" strategie door een doelmatige organisatie te creëren voor een doelgerichte verf- en coatingsonderneming die bijdraagt aan de realisering van onze prognose voor 2020. De ontwikkeling van de vraag verschilt per regio en segment. De inflatie van grondstoffen zal naar verwachting tijdens de rest van 2018 aanhouden, hoewel in een lager tempo dan tijdens het begin van het jaar. Robuuste prijsinitiatieven en programma's voor kostenbeheersing zijn geïmplementeerd om de huidige uitdagingen aan te pakken. We nemen de volgende stap in onze transformatie om de volgende €200 miljoen aan structurele kostenbesparingen te leveren in 2020, waarvoor een totaal van €350 miljoen aan eenmalige kosten wordt genomen tussen 2018 en 2020.”

Publicatiedatum: