Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Scandinavische expansiedrift:

Woonwinkelketen JYSK komt met nieuwe strategie

JYSK lanceert een nieuwe, internationale strategie om de eerste keuze van klanten te worden. De Scandinavische woonwinkelketen focust op het openen van nieuwe winkels in bestaande markten en grote steden. Ook investeert JYSK minimaal 2 miljard Deense kronen (268 miljoen euro) in IT-oplossingen en digitale platforms.

© JYSK

Met de nieuwe strategie Customers' first choice zet JYSK een nieuwe groeifase in. De komende drie jaar richt het bedrijf zich op het uitbreiden van het klantenbestand in landen waar JYSK al actief is. Daarnaast wil JYSK groeien in grote Europese steden, zodat winkelen voor stedelijke klanten nog eenvoudiger wordt.

"Expansie zit in ons DNA en we hebben al een sterke marktpositie. In de komende jaren zien we kansen om verder te groeien in landen waar we al winkels en een goed logistiek netwerk hebben. Bovendien willen we dichter bij klanten komen in grote steden zoals Madrid, waar we binnen het komende boekjaar meerdere winkels willen openen met geweldige Scandinavische producten voor slapen en wonen", zegt Rami Jensen, President en CEO van JYSK.

Groei in Nederland
Ook in Nederland liggen er volop groeikansen. Op dit moment telt JYSK 103 winkels. "De eerstvolgende opening is in Muiden, op een toplocatie vlak bij Amsterdam. Dat is een van de stedelijke regio's waar we nog veel potentieel zien. En daar blijft het niet bij: op korte termijn openen we nog meer winkels. Onze ambitie is om uit te breiden naar minimaal 140 winkels", zegt Frank Christant, Country Director van JYSK Nederland, België en Frankrijk.

Met meer dan 3500 winkels in 50 landen bedient JYSK klanten uit uiteenlopende culturen en levensstijlen. In de nieuwe strategieperiode kiest het bedrijf voor een meer gedifferentieerde aanpak, waar dat zinvol is – zonder afbreuk te doen aan het sterke JYSK-concept.

"Ons concept is een bewezen succes in veel landen, maar we zijn inmiddels zo gegroeid dat onze klanten verschillende slaapgewoonten hebben en de behoefte aan tuinmeubelen of verlichting varieert. We willen een sterk lokaal aanbod bieden dat relevant en concurrerend is, of onze klanten nu in Finland of Marokko wonen, jong of oud zijn, gezinnen, stellen of singles. Onze nieuwe aanpak zorgt ervoor dat zij in onze winkels vinden wat ze nodig hebben", zegt Rami Jensen.

Investeringen in IT
In de vorige strategieperiode investeerde JYSK 4,7 miljard Deense kronen (630 miljoen euro) in het populaire winkelconcept 3.0, waarbij meer dan 3000 winkels succesvol werden vernieuwd. In de huidige strategieperiode verwacht JYSK minstens 2 miljard Deense kronen (268 miljoen euro) te investeren in IT-infrastructuur, online winkelen en andere klantgerichte platforms, zodat klanten altijd en overal bij JYSK terechtkunnen.

"We blijven onze digitale oplossingen verbeteren om concurrerend te blijven. We hebben geïnvesteerd in ons winkelnetwerk, en nu moeten onze digitale contactpunten volgen zodat klanten eenvoudig kunnen winkelen, waar ze ook zijn", aldus Rami Jensen.

Sterke kernwaarden
Hoewel het een nieuwe strategieperiode betreft, blijven sommige zaken onveranderd. JYSK blijft zich inzetten voor duurzaamheid, geleid door de strategie A Great Offer for Generations en CO₂-reductiedoelstellingen die zijn goedgekeurd door het wereldwijd erkende Science Based Targets initiative (SBTi). Ook de kernwaarden Tradesmanship, Corporate Spirit en Colleague, evenals de klantgerichte mindset, blijven leidend binnen JYSK.

"JYSK is een succesvolle internationale retailer dankzij onze sterke waarden en leiderschapsprincipes. Die blijven centraal staan in alles wat we doen. Daarom blijft ons fundament hetzelfde in deze nieuwe strategieperiode, samen met onze geweldige Scandinavische producten voor slapen en wonen", besluit Rami Jensen.

Meer informatie:
JYSK
www.jysk.nl

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer