Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Arianne van de Graaf: "Ik 'zie' wat er verbeterd kan worden en 'voel' wat daarbij past"

Arianne van de Graaf, de drijvende kracht achter Es mío Design & Decoration, deelt haar bijzondere reis in interieurdesign, haar creatieve proces en haar visie op het inrichten van unieke woonruimtes. Al van jongs af aan toonde Arianne een passie voor interieurs. "Als meisje van 8 sleepte ik mijn kledingkast en andere meubels al de zoldertrap op, omdat ik had besloten dat de zolder mijn nieuwe kamer werd", vertelt Arianne.


Arianne van de Graaf, de eigenaar van Es mío Design & Decoration.

Deze vroege fascinatie leidde tot haar eerste echte opdracht op Lanzarote: tijdens een gesprek met een restauranteigenaar, liet zij met een aantal eenvoudige aanpassingen zien hoe een ruimte aantrekkelijker kon worden. Het succes van dat project zorgde ervoor dat vrienden en bekenden steeds vaker haar hulp vroegen. Toen haar zoon de schooltijd afrondde, was de stap om officieel voor zichzelf te beginnen vanzelfsprekend.

Het idee erachter
De naam "Es mío", Spaans voor "Het is van mij", vat perfect samen wat zij voor ogen heeft. Niet alleen benadrukt het haar persoonlijke betrokkenheid bij elk project, maar het geeft ook aan dat iedere klant kan rekenen op een interieur dat exclusief voor hen is ontworpen. Haar diepe band met Spanje, en in het bijzonder Lanzarote, staat symbool voor de passie en trots waarbij ze al haar projecten benadert.


Arianne gaat zelf echt aan de slag om de make-over te verwerkelijken.

Vanaf het begin tot het eind
Arianne licht haar creatieve proces toe: het begint altijd met een uitgebreide intake, waarbij ze nauw met de klant in gesprek gaat over wensen, leefstijl, routines en de huidige indeling van het huis. "Ik 'zie' wat er verbeterd kan worden en 'voel' wat daarbij past. Of het nu gaat om een moodboard, een interieurplan of een vloerplan, alles ontstaat door een nauwe samenwerking waarin de klant centraal staat", legt ze uit. Zelfs bij online restyling, waarbij beeldmateriaal, video's en plattegronden de basis vormen, weet zij met haar frisse en vernieuwende benadering een harmonieuze look te creëren. Daarbij houdt ze ook rekening met seizoensgebonden aspecten, zodat elke ruimte in zowel de zomer als de winter optimaal comfort biedt.

Voor Arianne is elk project een unieke uitdaging. "Ik vind elk project een uitdaging. Terwijl ik het hele plaatje al in mijn hoofd zie, vraag ik me constant af of de maten kloppen en de kleuren passen." Ondanks de onzekerheden in het creatieve proces, levert open communicatie met de klant uiteindelijk altijd het gewenste resultaat op. Klanten reageren dan ook vaak met verwondering en een gevoel van opluchting; "Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?", zeggen zij wel vaker.

Ook wanneer ze met uiteenlopende budgetten werkt, toont Arianne haar flexibiliteit. Met beperkte middelen creëert ze transformaties door bestaande spullen te combineren met nieuwe elementen, kleuraccenten aan te brengen en een andere indeling voor te stellen. Dankzij direct inkopen bij leveranciers en het ontbreken van vaste winkel- of opslagkosten kan zij haar diensten tegen toegankelijke tarieven aanbieden. Dit maakt het voor iedereen mogelijk om te genieten van haar persoonlijke en creatieve aanpak, zonder hoge advieskosten.


Tijdens een mooi project in het buiten is Arianne hard aan het werk geweest met de make-over.

Goed doordacht concept
Veelvoorkomende fouten bij het (her)inrichten van woningen ziet zij in overdaad aan spullen, een mismatching van kleuren en een ondoordachte indeling. "Te veel spullen en een ondoordachte mix leiden tot een allegaartje", merkt Arianne op, en benadrukt daarbij het belang van een goed doordacht concept waarin alles op elkaar is afgestemd.

Voor vakantiewoningen in Lanzarote ervaart Arianne een andere dynamiek dan binnen Nederlandse woningen. Hoewel veel opdrachtgevers expats zijn, ziet zij dat de functionaliteit en beleving in een Spaanse woning anders gelegd zijn; "De Spanjaarden leven grotendeels buitenshuis. Bij make-overs in restaurants komt daarnaast de noodzaak van gedegen voorbereiding en planning om de hoek kijken, omdat je vaak met beperkte middelen inventieve oplossingen moet bedenken." Deze aanpak levert vaak verrassend leuke en creatieve resultaten op.


Voorbeeld van een van de werkzaamheden die Arianne uitvoert tijdens het proces.

Impact van het werk
Wat Arianne in haar werk onvervangbaar maakt, is de emotionele respons van haar klanten. "Als iemand binnenkomt en verrast wordt, en je overspoeld wordt met blije emotie en enthousiaste uitroepen, dan weet ik dat ik mijn doel heb bereikt. Het is een persoonlijk traject dat vaak eindigt in een langdurige band, soms zelfs in een vriendschap." Een recente getuigenis op WhatsApp, waarin een klant vertelde elke ochtend te genieten van zijn vernieuwde interieur, illustreert de impact van haar werk.

Meer informatie:
Es mío Design & Decoration
Burgemeester Martenslaan 22
3956 EM Leersum
+31646194805
[email protected]
www.esmio-restyling.com