Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tomasz Salewicz en Wilco de Vor van de IMS Group

"De salesteams groeien steeds meer naar elkaar toe"

IMS is een internationale speler die actief is in 40 landen, met een sterke focus op Europa, maar ook daarbuiten. De organisatie richt zich op het versterken van de synergie tussen de verschillende verkoopteams en markten. Deze strategie is een reactie op de veranderende marktomstandigheden en biedt kansen voor groei en samenwerking. Tomasz Salewicz (President of the Board Poland) en Wilco de Vor (Managing Director Benelux) bespreken de recente strategische stappen en de impact daarvan op de markt, evenals de deelname van IMS aan diverse evenementen en de uitbreiding naar nieuwe markten.



Synergie tussen de teams
Door de internationale focus van IMS heeft de organisatie veel verschillende (verkoop)teams, elk gericht op een eigen markt. "Ondanks onze bestaande samenwerking, willen we de synergie naar een hoger niveau tillen. Door nauwer samen te werken, kunnen we meer kennis en ideeën delen en nog meer van elkaar leren. Het is mooi om te zien dat we nu al als een groot team opereren. Ik ben trots om hier onderdeel van te mogen zijn", zegt Tomasz Salewicz.

Een belangrijke reden voor deze beslissing is de veranderende markt. "Vroeger had ieder land zijn eigen markt met specifieke behoeften. Vandaag de dag worden deze verschillen steeds kleiner. Ze bestaan nog steeds, maar in mindere mate," legt Tomasz uit. Onlangs heeft IMS Group een nieuwe salesdirecteur aangesteld die de verdere versterking van de synergie zal begeleiden.

Bij IMS Benelux worden de voordelen van deze aanpak al zichtbaar. Het team, dat uit tien personen bestaat, wordt ondersteund door collega's in het buitenland. De groep beschikt over drie eigen fabrieken en ongeveer 1000 medewerkers. "We groeien steeds meer naar elkaar toe", voegt Wilco de Vor toe. "Het is fijn om een groot team achter je te hebben. Naast het delen van kennis en ideeën kunnen we elkaar ook praktisch ondersteunen, bijvoorbeeld door content voor social media en productfoto's te delen."



Nieuwe markten verkennen
Hoewel IMS in Nederland een gevestigde naam is, gelooft de organisatie dat er nog steeds potentieel is op de markt. "Ongetwijfeld", zegt Tomasz lachend. De meubelgroep breidt haar activiteiten uit en zal de projectmarkt verder verkennen. "Op het gebied van horeca en kantoren valt nog veel winst te behalen. Dit is voor ons een relatief nieuwe markt." In november neemt IMS voor het eerst deel aan de beurs EquipHotel in Parijs, waar luxe ontwerpen zullen worden gepresenteerd. Het meubelbedrijf, dat oorspronkelijk actief was in het lagere segment, is inmiddels opgeklommen naar het midden van de markt.

"Je kunt bij ons een compleet interieur inrichten", stelt Wilco. "Het assortiment is zo breed dat je elke kamer kunt vullen met meubels van IMS." Tijdens de recente Meble Polska Furniture Trade Fair werd dit gedemonstreerd door drie complete appartementen in te richten met IMS-meubels. Dit concept werd goed ontvangen en won de award voor de beste stand van de beurs. "We zijn een totaalleverancier. Daarom zijn we ervan overtuigd dat we ook waarde kunnen bieden aan de hospitalitybranche."

Meer informatie:
IMS Benelux B.V.
Markt 6
4112 JS Beusichem
+31 (0) 345 50 90 90
[email protected]
www.imsbenelux.nl