Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Blokker CEO Pauline Boerman is ambitieus: "Eind dit jaar boven de nullijn uitkomen"

Begin dit jaar stond Blokker op de rand van een financiële crisis, maar dankzij een nieuwe investeerder kan de huishoudketen weer vooruitkijken, aldus CEO Pauline Boerman. Blokker heeft een deal gesloten met de Amerikaanse investeringsmaatschappij Gordon Brothers voor werkkapitaalfinanciering, waarmee ze plannen hebben om eind 2024 weer winstgevend te zijn.



Boerman, die in april 2022 bij Blokker begon en sinds begin 2024 CEO is, vertelt in een interview met MT/Sprout dat ze te maken heeft gehad met veranderingen in het management en financiële uitdagingen. Ondanks geruchten over paniek binnen het bedrijf, benadrukt Boerman dat er altijd vertrouwen was in het vinden van een oplossing. De nieuwe financiering stelt Blokker in staat om belastingschulden en uitgestelde betalingen af te lossen.

"Ik ben ervan overtuigd dat we eind dit jaar boven de nullijn uitkomen. Vorig jaar zijn we geëindigd met een ebitda van min 1,8 miljoen euro en een omzet van 342 miljoen euro, en we verwachten dit jaar af te sluiten met een positieve ebitda van minimaal 4 miljoen euro en een omzet van 360 miljoen euro. Dat is de ondergrens, we zetten hoger in", zegt Boerman tegen het platform voor ondernemers.

Blokker's strategie richt zich nu op twee pijlers: het versterken van hun eigen merk en het beter benutten van hun fysieke winkels. Het eigen merk, dat al goed is voor 40% van de omzet, moet verder groeien. Daarnaast willen ze hun winkels omvormen tot huishoudhubs, waar klanten bijvoorbeeld pakketten kunnen ophalen en retourneren. Dit nieuwe model moet Blokker onderscheiden van concurrenten zoals Action en Hema.

Lees hier het complete interview.

Publicatiedatum: