Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Project in Beeld van Mint Interieur:

“Hoe langer je bezoekers aan je winkel bindt, hoe groter de kans is dat ze iets van je kopen”

Sake Store in Dokkum werd met extra oppervlakte uitgebreid. De opdracht was duidelijk voor Mint Interieur: Ontwerp een toonaangevende kledingwinkel volgens de nieuwste trends. "Hoe langer je bezoekers aan je winkel bindt, hoe groter de kans is dat ze iets van je kopen."

Mint Interieur ontwerpt en realiseren al meerdere winkels van Sake Store, een winkelketen in Friesland. Ook in Dokkum hebben ze voorheen het interieur gemaakt. Extra ruimte is de aanleiding voor de ondernemer om weer uit te pakken. Ze hebben het extra gedeelte van de damesafdeling onder handen genomen. Op basis hiervan hebben ze ook deels de bestaande ruimte opgefrist.



Mooi en praktisch
Adviseur Ben en ontwerper Lynn vertellen je meer over de vernieuwde winkel: "Een kledingwinkel moet er natuurlijk mooi uit zien, en vooral heel praktisch zijn. Het is een gereedschap voor de ondernemer. De routing bijvoorbeeld, die moet kloppen", zegt Ben. "We willen graag dat de mensen zo makkelijk mogelijk de winkel doorlopen naar achteren."

Lynn maakte op basis van de bestaande maatvoering een plattegrond. "We hadden eerst een soort 'catwalk' opstelling ontworpen. Een 17 meter lange strook met aan beide zijden presentatieruimte voor het assortiment. Dat was véél te lang. Je houdt de aandacht van bezoekers hiermee moeilijk vast. We hebben nu eilandjes gecreëerd waar je ook makkelijk omheen kan lopen. Je wordt niet verplicht om een bepaalde lijn te lopen."

Ben vult aan: "Je geeft de mensen de mogelijkheid om de winkel in behapbare blokjes te beleven. Bezoekers worden hierdoor niet overweldigd door alles wat er is. Dit maakt dat de winkel een fijne omgeving is om doorheen te lopen. En hoe langer je bezoekers aan je winkel bindt, hoe groter de kans is dat ze iets van je kopen."


Adviseur Ben en ontwerper Lynn.

Rustige kleuren en organische vormen
Door de vormen en het kleurgebruik is heeft de winkel een heel rustige, maar luxe uitstraling gekregen. "De kleuren en vormen op de wanden zijn ondersteunend aan de kleding. Want de kleding moet écht opvallen!", zegt Lynn.

"De organische, vrouwelijke vormen komen terug in de staanders, op muren en in de vorm van de paskamers. In de middellijn van de winkel staan 3 opstellingen waarop kleding tentoongesteld kan worden. De kleding krijgt hier een soort podium. Het gaat om keuzes maken: Welke items geef ik het meeste aandacht?

Er kwam op het einde nog een uitdaging. Ben: "Tijdens montage werd door de opdrachtgever besloten dat de winkel 1,5 meter dieper werd. Dat betekent 1,5 meter meer wandoppervlak. Daaruit is een nieuw presentatiemeubel ontstaan, die de lange schoenenwand opdeelt. Deze schoenenwand zou 6 meter lang worden. Ook hier is deze lengte dus weer opgedeeld in twee makkelijk verteerbare stukjes. Door deze verandering is het interieur dus nóg beter geworden."

Bron: Mint Interieur

Meer informatie:
Mint Interieur
Kanaaldijk Oostzijde 3
8102 HL Raalte
0572 381 897
[email protected]
www.mintinterieur.nl

Publicatiedatum: