Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Consumenten winkelen er liever dan dat zij er echt kopen

'Ikea China doet het alleen goed als armeluiskantine; voor een habbekrats eten'

Ikea kampt met een afnemende belangstelling op de Chinese markt, waar consumenten liever de winkels bezoeken voor de sfeer en het restaurant dan voor het kopen van meubels. Ondanks pogingen om klanten terug te winnen met lage prijsstrategieën en een combinatie van online en offline verkoop, blijven de resultaten tegenvallen. De winkels worden nog steeds gezien als comfortabele, goed ingerichte ruimtes waar mensen graag tijd doorbrengen, maar de concurrentie neemt toe en veel consumenten kiezen uiteindelijk voor merken met een betere prijs-kwaliteitverhouding. Of zoals de Chinese website Zhongguotong het verwoord: ''Ikea doet het alleen goed als armeluiskantine, waar je voor een habbekrats kunt eten."


Foto: Dreamstime.

Sinds de opening van de eerste winkel in 1998 in Shanghai, waar Ikea aanvankelijk profiteerde van de groeiende huizenmarkt, is de interesse van Chinese consumenten geleidelijk afgenomen. Tegenwoordig wordt het winkelontwerp als verwarrend ervaren en zijn er goedkopere alternatieven beschikbaar.

Ikea probeert nog steeds klanten aan te trekken met prijsverlagingen en een nieuw winkelconcept, maar deze strategieën hebben tot nu toe weinig effect.

Bron: Chinasquare

Publicatiedatum: