Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Verkoopleider Jan Doornwaard van Hamat:

"We hebben iedereen in het magazijn nodig om bestellingen weg te werken"

"Het is in de orders nog steeds druk", zegt verkoopleider Jan Doornwaard van Hamat, als hem na afloop van Flanders Flooring Days (FFD) gevraagd wordt naar de actuele stand van zaken van de totaalleverancier uit Genemuiden. "We zitten qua omzet boven vorig jaar, dus we mogen echt niet klagen. We hebben iedereen in het magazijn nodig om de bestellingen weg te krijgen, ook al heeft dat nu iets te maken met de gebroken weken", doelt Jan op Hemelvaartsdag en Pinksteren, waardoor bedrijven gesloten waren. "We zitten niet alleen bij woninginrichters, maar ook bij bouwmarkten en tuincentra. Door deze spreiding vallen de orderstroom nooit stil. Een matje wordt altijd wel gekocht", geeft hij aan.


Verkoopleider Jan Doornwaard (tweede van links) in gesprek met bezoekers op FFD.

"De pvc-lijn Heritage die we vorig jaar op InCoDa hebben geïntroduceerd, loopt ook heel goed", gaat Jan verder. Op het vloerenevent FFD had Hamat echter geen pvc of karpetten meegenomen, maar enkel schoonloop-, droogloop-, kokos en buitenmatten. Speciale aandacht was er voor de eco friendly kokosmat: E-coco. "Dat is een 100% natuurlijk product. We hebben vooral een stukje duurzaamheid willen tonen. Potentiële klanten zagen hoe breed onze collectie wel niet is."

Tevredenheid
Terugkijkend op de FFD overheerst tevredenheid, al vond Jan de maandag en de donderdag qua bezoekersaantallen tegenvallen. "De dinsdag tot een uur of drie en de woensdag waren goede dagen voor ons. Met name op de woensdag liep er een aantal inkooporganisaties rond die ik niet verwacht had. We hebben ook veel internationale bedrijven over de vloer gehad, uit landen als Argentinië, Iran, Kazachstan, Oekraïne, Spanje, Israël enz. Dus dat was mooi. Maar ik vind vier dagen te lang. Het lijkt me beter als er voor de volgende editie pas op de maandag rond 12 uur wordt begonnen. En schrap de vierde dag. Het liefst sta ik op een driedaagse beurs. Dat heb ik de organisatie ook laten weten. Voor de rest was het allemaal perfect georganiseerd; er is een sjiek evenement weggezet met mooie stands. Ook alle paden in de tapijt. Dat zag er keurig uit. Voor onze eerste keer als Hamat ben ik licht positief. Zo'n event moet ook de kans krijgen om te groeien. Wij moeten onze deelname nog evalueren, maar ik denk dat we er volgend jaar weer bij zullen zijn", aldus Jan.


Zo zag de stand van Hamat eruit op The Hub Kortrijk XPO.

Hamat is totaalleverancier van schoon- en droogloop-, buiten- en trapmatten, kunstgras, tapijt, karpetten en pvc-vloeren. De producten liggen wereldwijd bij zo'n 6000 klanten, bestaande uit woning- en projectinrichters, tuincentra en doe-het-zelfzaken. Het bedrijf uit Genemuiden timmert al meer dan 35 jaar aan de weg. In de afgelopen jaren maakte het een stevige groei door, ook op het gebied van vloeren.

Meer informatie:
Hamat B.V.
Spoelstraat 16
8281 JT Genemuiden
[email protected]
www.hamat.com